• Aproximativ jumătate dintre influencerii de la noi au apelat la fraude ca să își crească paginile de Instagram
  • O spune HyperAuditor, cea mai companie mondială de autiare în Social Media
  • Mircea Bravo, influencer: „Astea sunt nişte persoane care sunt interesate de nişte cifere şi fac orice ca să ajungă acolo, prin orice mijloc”

Aproape jumătate dintre influencerii din România au apelat la fraude ca să îşi crească paginile de Instagram. HyperAuditor, cea mai mare companie mondială de auditare a audienţelor în Social Media a analizat pentru prima dată şi calitatea audienţelor pe care le au influencerii români, iar rezultatul este unul trist.

Ca să dea cât mai bine în ochii sponsorilor şi ca să îi atragă, jumătate din influencerii români au apelat la diferite tactici ca să îşi crească numărul de urmăritori, precum follow/unfollow, comentarii neautentice sau şi-au instalat aplicaţii care le-au adus mii de urmăritori din India sau Pakistan.

Ca să îţi creşti organic o pagină în social media este nevoie de multă muncă, de postări zilnice şi de un conţinut de calitate, spune Mircea Bravo, care are peste 2,8 milioane de fani pe Facebook şi 445.000 pe Instagram.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Mircea Bravo, influencer: „Astea sunt nişte persoane care sunt interesate de nişte cifere şi fac orice ca să ajungă acolo, prin orice mijloc. Noi de la început ne-am stabilit o strategie şi ne-am stabilit nişte scopuri. Adică scopul nostru era să facem lumea să râdă. În momentul în care asta era important, nu a mai fost important ca noi să facem cifre. Cât timp păstrezi prioritatea asta ca omul să fie cel mai important, cred că totul curge natural.”

Călin Biriș, specialist Social Media: „Se întâmplă acest lucru, pentru că toată lumea vrea să fie faimos sau să pară faimos. Pentru că odată ce ai mulţi urmăritori, dai bine către diferite ocmpanii care să te sponsorizeze, iar aici mare atenţie compaiilor, că nu toţi urmăritorii de pe Instragram şi-au acumulat urmăritorii corect.”

„Pentru a depista cine are urmăritori corect şi cine nu, uitaţi-vă la rata de engagement, câte comentarii, câte likeuri primesc la postări. Pentru că dacă au mulţi urmăritori, dar nu au comentarii sau interacţiuni cu aceştia s-ar putea ca acei urmăritori să fie falşi. Cel mai important este ca urmăritorii care vin la tine să te urmărească pentru conţinutul tău, nu pentru că ţi-ai instalat o aplicaţi şi ţi-ai adus urmăritori din Pakistan sau India.”