• Compania va lansa Creator Music, un catalog online care permite creatorilor YouTube să licențieze muzică protejată de drepturi de autor pentru a o utiliza în videoclipuri de lungă durată.
  • Începând de anul viitor, partenerii YouTube vor fi eligibili pentru împărțirea veniturilor atât pe platforma principală a YouTube, cât și pe Shorts.
  • Până acum, creatorii foloseau de obicei muzică fără drepturi de autor sau riscau ca videoclipurile lor să fie retrase pentru încălcarea drepturilor de autor.

YouTube a dezvăluit marți schimbări majore la programul său de parteneriat, anunțând că în curând creatorii vor putea obține venituri din publicitate de pe urma Shorts, concurentul său TikTok.

Programul de parteneriat YouTube, care a început în 2007, a plătit creatorilor o parte din veniturile publicitare generate de videoclipurile lor. În ultimii trei ani, YouTube a plătit creatorilor, artiștilor și companiilor media peste 50 de miliarde de dolari, a precizat compania într-o postare pe blog. Dar videoclipurile postate pe Shorts, care a debutat în 2020, nu au fost incluse.

În schimb, YouTube a lansat Fondul Shorts temporar, un fond de 100 de milioane de dolari distribuit în cursul anilor 2021-22, pentru a plăti creatorii eligibili.

Recomandări

VENEȚIENII IES ÎN STRADĂ
METROUL NU MAI BATE PASUL PE LOC
ROMÂNII NU MAI ALEG STRĂINĂTATEA
CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?

Începând de anul viitor, partenerii YouTube vor fi eligibili pentru împărțirea veniturilor atât pe platforma principală a YouTube, cât și pe Shorts, a declarat marți compania în cadrul unui eveniment din Los Angeles.

Criteriile pentru programul YouTube Partner Program nu se vor schimba pentru videoclipurile de format lung. Creatorii axați pe Shorts pot aplica la program dacă au cel puțin 1.000 de abonați și 10 milioane de vizualizări Shorts în 90 de zile, a precizat YouTube.

Acest model de afaceri unic înseamnă că reușim doar atunci când reușesc creatorii noștri, a scris marți, după eveniment, vicepreședintele YouTube pentru produse pentru creatori, Amjad Hanif, într-o postare pe blog. Iar creatorii reușesc – acești creatori antreprenori își construiesc propriile afaceri de succes, cu angajați și operațiuni cu drepturi depline.

Compania va lansa, de asemenea, Creator Music, un catalog online care permite creatorilor YouTube să licențieze muzică protejată de drepturi de autor pentru a o folosi în videoclipuri de lungă durată. Creatorii care nu doresc să plătească pentru licențe vor putea să împartă veniturile din publicitate cu deținătorii drepturilor de autor.

Până acum, creatorii foloseau de obicei muzică fără drepturi de autor sau riscau ca videoclipurile lor să fie retrase pentru încălcarea drepturilor de autor. Credem că Creator Music va însemna mai multe colaborări între creatori și artiști, mai multe melodii în listele de redare ale telespectatorilor și mai multe modalități pentru artiști de a se impune – toate acestea continuând să pună bani în buzunarele creatorilor, a scris Hanif.

Pentru videoclipurile postate pe Shorts, YouTube va aduna toate veniturile obținute din reclamele difuzate între videoclipuri pe fluxul Shorts pentru a recompensa creatorii Shorts și a ajuta la acoperirea costurilor de licențiere a muzicii. Creatorii vor primi 45% din veniturile totale, distribuite în funcție de cota lor din totalul vizualizărilor Shorts. Cota va rămâne aceeași, indiferent dacă aceștia folosesc sau nu muzică sub licență.