Cât câștigă un influencer? Vedetele din online nu se pot baza pe un câștig stabil lunar și caută alternative

Ulciorul nu merge de multe ori la apă, iar meseria de influencer și-a pierdut din strălucire și din profitabilitate. Câștigurile mari provenite din crearea de conținut pe social media a atins apogeul în septembrie 2021, arată un studiu făcut de Institutul Bank of America. Veniturile obținute din această nu mai sunt nici „grase” și nici stabile.

Drept urmare, mulți creatori de conținut caută platforme precum Substack sau Patreon, unde urmăritorii din comunitățile lor plătesc abonamente ca să poată accesa conținutul. În acest fel influencerii își asigură un venit lunar garantat, sau mai bine spus un salariu fix, la fel ca într-o multinațională.

Cel mai urmărit influencer de pe Instagram este Christiano Ronaldo. Fotbalistul are un număr de 643 milioane de urmăritori. Și câștigurile sunt pe măsură. Ronaldo încasează pentru o singură postare până la 3,23 milioane de dolari și are face colabărări cu firme uriașe precum Ninance,Nike sau Clear Shampoo. Cuvintele cheie? Pe lângă faimă, pasiunea și autenticitatea în transmiterea mesajului îi garantează succesul.Pe locurile doi și trei urmează Messi și Slena Gomez.

Un studiu făcut de NeoReach arată că 48% dintre creatori câștigă 15.000 de dolari sau mai puțin anual. Asta înseamnă aproximativ 1250 de dolari pe lună, în timp ce un angajat normal din SUA, cu normă întreagă, câștigă în medie de cinci ori mai mult pe lună. Există peste 50 de milioane de creatori de conținut în întreaga lume, iar piața globală a atins 21 de miliarde de dolari în 2023. De la lansarea sa în 2013, Patreon a plătit creatorilor peste 8 miliarde de dolari, în timp ce Substack spune că are peste 4 milioane de abonați plătiți.

Exit mobile version