4 alimente care îți înrăutățesc durerile articulare

gluten       Foto: Hepta
  • Dacă te confrunți în mod regulat cu dureri sau umflături articulare, cunoști frustrarea chinuitoare a unei crize bruște.
  • Deși există mai multe motive pentru care cineva se poate confrunta cu dureri articulare constante, unul dintre cele mai frecvente motive este artrita.
  • Este posibil să te gândești la artrită ca la o singură boală singulară, dar există de fapt peste 100 de tipuri de artrită pe care cineva le poate avea, iar toate acestea sunt legate de durerea sau boala articulară.

Dacă te confrunți în mod regulat cu dureri sau umflături articulare, cunoști frustrarea chinuitoare a unei crize bruște.

Deși există mai multe motive pentru care cineva se poate confrunta cu dureri articulare constante, unul dintre cele mai frecvente motive este artrita.

Este posibil să te gândești la artrită ca la o singură boală singulară, dar există de fapt peste 100 de tipuri de artrită pe care cineva le poate avea, iar toate acestea sunt legate de durerea sau boala articulară.

Deși aceasta este o boală incredibil de frustrantă, există modalități de a ușura durerea și de a gestiona crizele de umflături articulare, iar una dintre modalitățile prin care poți face acest lucru este prin intermediul alimentației.

Pentru a afla mai multe despre efectul pe care alimentația ta îl are asupra simptomelor artritei, Trista Best, MPH, RD, LD, dietetician înregistrat la Balance One Supplements spune care sunt cele mai rele alimente pe care le poți mânca și care îți înrăutățesc durerile articulare.

Zaharuri adăugate

Carbohidrații rafinați și zaharurile adăugate ar trebui evitate sau reduse în alimentația pacientului cu artrită, deoarece acestea sunt foarte inflamatorii și pot declanșa o criză de artrită sau pot exacerba durerea unei crize actuale”, spune Best.

Într-un sondaj realizat în rândul pacienților cu artrită reumatoidă, deserturile și băuturile îndulcite cu zahăr s-au numărat printre primele elemente raportate pentru că înrăutățeau simptomele articulare ale participanților.

Acest lucru nu înseamnă că trebuie să renunți la desert pentru totdeauna, dar este o idee bună să monitorizezi cât de mult zahăr adăugat consumi și poate să optezi pentru zaharuri naturale, cum ar fi fructele, atunci când poți.

Gluten

Pentru o persoană obișnuită care nu suferă de artrită, alimentele de bună calitate care conțin gluten pot fi complet bune și sigure de consumat. Din păcate, pentru cei care suferă de dureri articulare constante, glutenul poate fi un factor care contribuie la crizele lor.

S-a constatat că glutenul și produsele care conțin grâu pot duce, în timp, la o eventuală inflamație, iar inflamația este direct legată de durerea și umflarea articulațiilor. Într-un raport publicat în Open Rheumatology Journal, s-a ajuns la concluzia că o alimentație bazată pe plante, fără gluten, a avut un impact pozitiv asupra ameliorării simptomelor artritei și a durerii articulare.

Cu siguranță că nu se sugerează totuși ca oricine să treacă la o alimentație fără gluten. Produsele care conțin gluten pot avea niveluri de fibre care sunt utile pentru persoanele care nu trăiesc cu artrită sau cu o altă boală autoimună.

Alimente procesate

Alimentele foarte procesate pot fi delicioase și accesibile, dar aceste alimente sunt pline de efecte secundare negative, inclusiv capacitatea de a agrava durerile și inflamațiile articulare.

Potrivit Autoimmunity Reviews, se știe că alimentele procesate exacerbează simptomele artritei, contribuind la factori cum ar fi creșterea în greutate mare și creșterea inflamației. Ca orice lucru de pe această listă, nu se sugerează că nu poți consuma niciodată alimente procesate din nou, dar în schimb e recomandat să limitezi consumul atunci când poți, pentru a-ți ușura umflarea articulațiilor.

Carne roșie

Schimbarea constantă a cărnii roșii și a cărnii procesate cu proteine vegetale poate ajuta la reducerea umflăturilor și a simptomelor dureroase ale artritei. Potrivit American Journal of Clinical Nutrition, un consum mai mare de carne roșie a fost asociat cu mai multă inflamație. Frontiers in Nutrition a concluzionat, de asemenea, că renunțarea la carnea roșie și adoptarea unei alimentații pe bază de plante poate ajuta la ameliorarea simptomelor artritei.

Nu trebuie să renunți la niciunul dintre aceste alimente pentru totdeauna, dar reducerea semnificativă a cantității pe care o consumi va ajuta la ameliorarea durerii articulare.