Cel mai bun obicei alimentar pentru a preveni pietrele la rinichi. Iata ce ar trebui sa mănânce oamenii mai mult

obicei alimentar Foto: Hepta
  • Pietrele la rinichi se pot dezvolta din cauza obiceiurilor de alimentație și de băut. Potrivit Fundației Naționale pentru Rinichi, prea puțină apă sau prea multă mâncare cu zahăr, sare sau fructoză pot provoca pietre la rinichi.
  • O lipsă de calciu poate duce, de asemenea, la cel mai comun tip de calcul renal, oxalatul de calciu.
  • Prin urmare, este important să dezvolți obiceiuri alimentare care să te ajute să minimizezi riscul de a dezvolta pietre la rinichi.

Pietrele la rinichi se pot dezvolta din cauza obiceiurilor de alimentație și de băut. Potrivit Fundației Naționale pentru Rinichi, prea puțină apă sau prea multă mâncare cu zahăr, sare sau fructoză pot provoca pietre la rinichi.

O lipsă de calciu poate duce, de asemenea, la cel mai comun tip de calcul renal, oxalatul de calciu.
Prin urmare, este important să dezvolți obiceiuri alimentare care să te ajute să minimizezi riscul de a dezvolta pietre la rinichi.

Potrivit unei noi cercetări publicate în Mayo Clinic Proceedings, dovezile sugerează că alimentația bogată în calciu și potasiu poate ajuta la prevenirea reapariției pietrelor la rinichi.

Pentru cercetare, 411 persoane cu fișe medicale de pietre la rinichi simptomatice au fost observate de la 1 ianuarie 2009 până la 31 august 2018. Cu toții au răspuns la un chestionar care a comparat ceea ce mâncau oamenii zi de zi.

Rezultatele au arătat că cei care au consumat mai puțin calciu, potasiu, cofeină în alimentația lor, precum și faptul că au băut mai puțin, toate au fost asociate cu șanse mai mari de a avea o piatră la rinichi asimptomatică.

Este bine cunoscut faptul că alimentația bogată în calciu și potasiu este necesară pentru o sănătate adecvată”, împărtășește Amy Goodson, MS, RD, CSSD, LD, autoarea cărții The Sports Nutrition Playbook. De fapt, acești doi nutrienți sunt doi dintre cei patru nutrienți importanți (calciu, vitamina D, potasiu și fibre). Acest lucru înseamnă că oamenii nu consumă suficient din ele și trebuie să mănânce mai mult.”

Potrivit lui Goodson, calciul este esențial pentru dezvoltarea oaselor, precum și pentru menținerea densității minerale osoase pe măsură ce îmbătrânești. Potasiul este un electrolit important și este necesar pentru contracția corectă a mușchilor. Potasiul poate ajuta, de asemenea, unele persoane la scăderea tensiunii arteriale.

Un aport scăzut al acestor doi nutrienți de-a lungul timpului a fost asociat cu un risc mai mare de pietre la rinichi, ceea ce întărește argumentul că ar trebui consumate mai multe din aceste substanțe nutritive”, spune Goodson.

Cea mai bună sursă de calciu sunt alimentele lactate. Printre acestea se numără laptele, brânza și iaurtul. În plus, laptele și iaurtul sunt, de asemenea, bogate în potasiu. Alte alimente bogate în potasiu includ cartofii, cartofii dulci, bananele, căpșunile, avocado și fasolea.

Adăugarea mai multor astfel de alimente în alimentație te poate ajuta să obți mai mulți din acești nutrienți esențiali”, spune Goodson.

În plus, Goodson sugerează că majoritatea oamenilor stau deshidratați. Acest lucru îi poate expune potențial la riscul apariției pietrelor la rinichi, dacă sunt predispuși la ele.

Consumul de apă și de lichide cu conținut scăzut de calorii este esențial pentru o sănătate optimă și o mulțime de procese din organism. Te întrebi dacă ești hidratat? Uită-te la culoarea urinei – obiectivul este ca aceasta să fie de culoare galben pal până la limpede. Dacă este mai închisă, trebuie să te hidratezi.”

Deși în cadrul cercetării au fost furnizate informații detaliate, Goodson subliniază că este important să mai luăm în considerare un lucru. Este întotdeauna important să reții că acest studiu NU a fost unul de cauză și efect”. A fost un studiu observațional de-a lungul timpului. Acest lucru înseamnă că diverse obiceiuri și modele sunt asociate împreună punând oamenii la risc de a dezvolta pietre la rinichi”, spune Goodson. În plus, meniurile alimentare au fost evaluate prin chestionare de frecvență alimentară, care nu sunt cea mai precisă evaluare.”

Chestionarele de frecvență alimentară sunt o adunare a comportamentelor alimentare normale” sau tipice” de-a lungul unei perioade de timp. Acest lucru înseamnă că eroarea umană poate afecta semnificativ rezultatele. Motivul? Majoritatea oamenilor nu își pot aminti toate meniurile lor alimentare timp de ani de zile.