• Un studiu recent de la Universitatea Drexel dezvăluie noi perspective alarmante asupra efectelor timpului pe ecran asupra copiilor mici.
  • Cercetarea sugerează că bebelușii și copiii mici expuși la televizor sau vizionarea videoclipurilor pot prezenta comportamente senzoriale atipice și pot avea dificultăți în procesarea lumii din jurul lor.
  • Comportamentele senzoriale atipice includ dezlegarea, căutarea unei stimulări mai intense sau copleșit de inputuri senzoriale, cum ar fi sunete puternice sau lumini puternice.

Rezultatele au indicat că acești copii au avut mai multe șanse să dezvolte comportamente precum „căutarea senzațiilor”, „evitarea senzațiilor” și „înregistrare scăzută” (mai puțin sensibili sau mai lent la stimuli) până la vârsta de 33 de luni, scrie EARTH.

Karen Heffler, MD, profesor asociat de Psihiatrie la Drexel și autorul principal al studiului, subliniază potențialele implicații ale acestor descoperiri pentru afecțiuni precum tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD) și autismul, unde procesarea senzorială atipică este mai frecventă.

„Această asociere ar putea avea implicații importante pentru tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție și autism, deoarece procesarea senzorială atipică este mult mai răspândită în aceste populații”, a spus dr. Heffler.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
CE SERIAL PĂRĂSEȘTE JENNA ORTEGA?
BEYONCE INTRĂ ÎN DICȚIONAR
JOE BIDEN TESTEAZĂ CHATGPT
ZHANG INTRĂ ÎN ÎNCHISOARE PENTRU POSTĂRI

„Comportamentul repetitiv, cum ar fi cel observat în tulburarea din spectrul autist, este foarte corelat cu procesarea senzorială atipică. Lucrările viitoare ar putea determina dacă timpul pe ecran ar putea alimenta hiperconectivitatea senzorială a creierului observată în tulburările din spectrul autismului, cum ar fi răspunsurile crescute ale creierului la stimularea senzorială”, a concluzionat dr. Heffler.

Cum a fost realizat studiul

Cercetarea sa concentrat pe copiii care au avut o expunere mai mare la vizionarea televizorului până la a doua zi de naștere.

Abilitățile de procesare senzorială, esențiale pentru un răspuns eficient și adecvat la stimulii senzoriali (cum ar fi auzul, văzul, atingerea, degustarea), au fost evaluate utilizând Profilul senzorial pentru sugar/copil (ITSP).

Subscalele ITSP evaluează modelele de comportament senzorial ale copiilor, inclusiv înregistrarea scăzută, căutarea de senzații (cum ar fi atingerea excesivă sau mirosul obiectelor), sensibilitatea senzorială (cum ar fi iritația de la lumini și zgomot) și evitarea senzațiilor (controlul activ al mediului pentru a evita experiențe precum spălatul dinților). ).

Pe baza frecvenței acestor comportamente senzoriale, copiii primesc un scor în categoriile „tipic”, „înalt” sau „scăzut”. Un scor se încadrează în categoria „tipic” dacă se află la o abatere standard a mediei normei ITSP.

Ce a aflat echipa de cercetare

Echipa de cercetare a analizat datele din 2011-2014 din Studiul Național pentru Copii care a implicat 1.471 de copii (50% bărbați) la nivel național. Măsurătorile expunerii la ecran la diferite etape de vârstă (12, 18 și 24 de luni) s-au bazat pe răspunsurile îngrijitorilor.

Descoperirile au fost destul de revelatoare: La 12 luni, orice expunere la ecran a fost legată de o probabilitate cu 105% mai mare de comportamente senzoriale „înalte” legate de înregistrarea scăzută la 33 de luni.

La 18 luni, fiecare oră suplimentară de timp zilnic pe ecran a crescut șansele de comportamente senzoriale „înalte” legate de evitarea senzațiilor și înregistrarea scăzută cu 23%.

Până la 24 de luni, fiecare oră suplimentară de timp pe ecran a fost asociată cu o șansă crescută cu 20% de căutare a senzațiilor „înalte”, sensibilitate senzorială și comportamente de evitare a senzațiilor la 33 de luni.

Citește și