De ce nutrienţi avem nevoie în perioadele stresante. Recomandarea medicilor

  • Medicii ne recomandă alimente bogate în glucide în perioadele stresante
  • Nutriționiștii spun că în perioadele stresante organismul are nevoie de acizi grași
  • Specialiștii în nutriție îți recomandă să consumi Omega3 & Omega6

Elevii au intrat oficial în perioada examenelor. Iar nivelul de stres crește, mai ales după o lungă perioadă de școală online.

Nopțile pierdute, consumul excesiv de alimente și băuturi nesănătoase își fac și ele simtiță prezența. Dar dacă ești atent la ce consumi, procesul de învățare poate fi accelerat. Cafeaua o poți înlocui cu freshul de portocale și ciocolata cu un ceai de ghimbir.

„Ideea e că la nivel general poate sar peste câteva mese că stau cu cărțile în brațe, dar cumva mănânc mai puțin, dar ronțăi mai multe chestii. Chipsuri, sărățele și nu-i tocmai cel mai sănătos stil de viață. Toate astea cu sucuri acidulate, cafea, ceai”, spune o elevă de clasa a XII-a.

Aceste mici gustări, nu tocmai sănătoase îți pot afecta sănătatea dacă se transformă într-un obicei de lungă durată.

Medicul nutriționist Camelia Olteanu îți recomandă ca în perioadele stresante să nu eviți acizii grași.

„Pentru îmbunătățirea performanțelor de învățare și memorare important este și consumul de acizi grași. În special Omega3 din semințe de in, nuci, pește gras, fasole, soia, ulei de mpsline și Omega6din carne, ouă, ulei de floarea soarelui. Lecitina, a cărei carență poate provoca stări de oboseală, extenuare, tulburări de memorie, o găsim în lapte, gălbenuș de ou, unt, cereale, legume, fructe și drojdie”, spune medicul nutriţionist.

Pe lângă alimentație, este importantă oxigenarea creierului. Așa că îți recomand să aerisești camera des, să faci sport și să te plimbi în aer liber.