• Johnson & Johnson va înceta să mai vândă pudră pentru bebeluşi pe bază de talc la nivel global în 2023, a anunţat joi producătorul de medicamente, la mai bine de doi ani după ce a pus capăt vânzărilor în SUA ale unui produs care a atras mii de procese privind siguranţa consumatorilor.
  • „Ca parte a unei evaluări a portofoliului la nivel mondial, am luat decizia comercială de a face tranziţia către un portofoliu de pudră pentru bebeluşi pe bază de amidon de porumb”, a precizat compania, adăugând că pudra pentru bebeluşi pe bază de amidon de porumb este deja vândută în ţări din întreaga lume.
  • Compania se confruntă cu aproximativ 38.000 de procese intentate de consumatori şi de supravieţuitorii acestora, care susţin că produsele sale din talc au provocat cancer din cauza contaminării cu azbest, un carcinogen cunoscut.

Johnson & Johnson va înceta să mai vândă pudră pentru bebeluşi pe bază de talc la nivel global în 2023, a anunţat joi producătorul de medicamente, la mai bine de doi ani după ce a pus capăt vânzărilor în SUA ale unui produs care a atras mii de procese privind siguranţa consumatorilor.

„Ca parte a unei evaluări a portofoliului la nivel mondial, am luat decizia comercială de a face tranziţia către un portofoliu de pudră pentru bebeluşi pe bază de amidon de porumb”, a precizat compania, adăugând că pudra pentru bebeluşi pe bază de amidon de porumb este deja vândută în ţări din întreaga lume.

În 2020, J&J a anunţat că va înceta să mai vândă pudra pentru bebeluşi pe bază de talc în Statele Unite şi Canada, deoarece cererea a scăzut în urma a ceea ce a numit dezinformare” cu privire la siguranţa produsului, pe fondul unei avalanşe de contestaţii juridice.

Recomandări

FII BOGAT ÎN ROMÂNIA
MATTY HEALY, DESPRE ALBUMUL LUI SWIFT
DE LA GOYA LA... YOGA
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A STRIGĂTULUI
CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
BLIKEN AJUNGE ÎN CHINA

Compania se confruntă cu aproximativ 38.000 de procese intentate de consumatori şi de supravieţuitorii acestora, care susţin că produsele sale din talc au provocat cancer din cauza contaminării cu azbest, un carcinogen cunoscut.

J&J neagă acuzaţiile, afirmând că zeci de ani de teste ştiinţifice şi aprobări de reglementare au demonstrat că talcul său este sigur şi fără azbest. Joi, J&J a reiterat această declaraţie, anunţând întreruperea produsului.

În octombrie, J&J a separat filiala LTL Management, căreia i-a cedat creanţele privind talcul şi a plasat-o imediat în faliment, oprind procesele în curs. Cei care au dat în judecată au declarat că Johnson & Johnson ar trebui să fie nevoită să se apere împotriva proceselor, în timp ce apărătorii J&J şi ai procesului filialei falimentare spun că este o modalitate echitabilă de a compensa reclamanţii.

Înainte de declararea falimentului, compania s-a confruntat cu costuri de 3,5 miliarde de dolari în verdicte şi înţelegeri, inclusiv una în care 22 de femei au primit o sentinţă de peste 2 miliarde de dolari, potrivit înregistrărilor tribunalului de faliment.

O propunere a acţionarilor care cerea încetarea vânzărilor globale de pudră pentru copii cu talc a eşuat în aprilie.

O investigaţie Reuters din 2018 a constatat că J&J ştia de zeci de ani că azbestul, un agent cancerigen, era prezent în produsele sale din talc. Înregistrările interne ale companiei, mărturiile din procese şi alte dovezi au arătat că, cel puţin din 1971 până la începutul anilor 2000, talcul brut şi pulberile finite ale J&J au fost uneori testate pozitiv pentru cantităţi mici de azbest.

Ca răspuns la dovezile de contaminare cu azbest prezentate în rapoartele mass-media, în sala de judecată şi la Capitol Hill, J&J a declarat în mod repetat că produsele sale de talc sunt sigure şi nu provoacă cancer.

Vândută încă din 1894, pudra pentru copii Johnson’s Baby Powder a devenit un simbol al imaginii de familie a companiei. O prezentare internă de marketing a J&J din 1999 se referă la divizia de produse pentru bebeluşi, în centrul căreia se află pudra pentru bebeluşi, ca fiind activul nr. 1 al J&J”, a relatat Reuters, deşi pudra pentru bebeluşi reprezenta doar aproximativ 0,5% din afacerile de sănătate pentru consumatori din SUA atunci când compania a retras-o de pe rafturi.