• Când vine vorba de trezitul de dimineață, există două tipuri de oameni – cei care se trezesc la prima alarmă și cei care continuă să doarmă regulat în ciuda zgomotului asurzitor.
  • Dacă nu auziți deloc alarma, probabil că ați adormit repede.
  • Persoanele care sunt capabile să producă mai multe fusuri de somn sunt mai greu de trezit.

Când vine vorba de trezitul de dimineață, există două tipuri de oameni – cei care se trezesc la prima alarmă și chiar înainte de ea și cei care continuă să doarmă regulat în ciuda zgomotului asurzitor. Cei din urmă, chiar dacă aud alarma, cu greu rezistă să nu o amâne. De ce sunt unii oameni aparent incompatibili cu alarmele și există o modalitate de a evita amânarea constantă?

De ce se întâmplă acest lucru?

Dacă nu auziți deloc alarma, probabil că ați adormit repede. Potrivit experților, cei care dorm profund au mai multe fusuri de somn care reduc sensibilitatea la stimulii din jur. Aceste fusuri acționează de fapt ca „dispozitive de anulare a zgomotului”.

Un studiu asupra ritmurilor cerebrale și a somnului stabil a arătat că persoanele care generează mai multe fusuri de somn în timpul unei nopți odihnitoare pot tolera mai mult zgomot în timpul unei alte nopți, mai puțin odihnitoare. Prin urmare, persoanele care sunt capabile să producă mai multe fusuri de somn sunt mai greu de trezit, deoarece pot anula eficient zgomotul care încearcă să le perturbe somnul. Cu toate acestea, o serie de alți factori pot provoca, de asemenea, un somn adânc și profund.

Recomandări

CRESC TENSIUNILE CHINA-TAIWAN
CIOLACU: ROMÂNIA ȘI TURCIA NU SUNT COMPETITORI
STRESUL NE DOBOARĂ
FRANȚA SCHIMBĂ DOCTRINA
CE ȚINUTE AU ALES VEDETELE LA CANNES
CONFLICT VIOLENT ÎN PARLAMENTUL ROMÂNIEI

Rutina de somn

Calitatea și cantitatea de somn pot fi de vină pentru problemele tale, mai ales dacă nu ai o rutină bine stabilită din cauza unor lucruri precum munca în ture. Atunci când nu dormiți cele opt ore de somn recomandate, „creați o datorie de somn care trebuie plătită”.

Dormitul la o oră care nu se aliniază cu programul tău natural de somn poate fi, de asemenea, problematic. Cei care sunt nocturni din fire rămân, în general, treji mai mult timp noaptea și dorm mai mult dimineața. Când alarma lor sună dimineața, mai ales la primele ore, ei se află într-o fază de somn mai profundă decât cei care s-au culcat mai devreme. Aceasta se poate dovedi o adevărată catastrofă dacă trebuie să vă treziți devreme.

Sănătatea

Anumite afecțiuni medicale pot îngreuna trezirea de dimineață pentru unele persoane. Printre acestea se numără, de exemplu, teama nocturnă, somnambulismul, apneea în somn… Toate acestea pot cauza probleme în combinație cu medicamente precum beta-blocantele și somniferele. Sănătatea mintală ar trebui, de asemenea, să fie luată în considerare. Unul dintre simptomele comune ale depresiei este somnul prea mult. Persoanele deprimate pot fi, de asemenea, prea anxioase sau letargice pentru a avea un somn bun.

Când în cele din urmă adorm, mai au la dispoziție doar câteva ore până dimineața, motiv pentru care dorm cu ușurință până la alarmă. În mod similar, atât stresul, cât și anxietatea pot duce la îngrijorare, care duce la lipsa de somn și apoi la lipsa de motivație pentru a se ridica din pat. Dacă vă este din ce în ce mai greu să vă ridicați din pat, luați în considerare posibilitatea de a consulta un specialist în sănătate mintală.