Statul pe scaun prea mult timp poate crește riscul bolilor de inimă, avertizează un expert

#workfromhome te costă scump. Cât scoți din buzunar pentru amenajarea unui birou Sursă foto: Profimedia
  • Menținerea unei vieți active din punct de vedere fizic te poate ajuta să duci o viață sănătoasă, dar reducerea duratei în care stați jos este la fel de importantă”.
  • Exercițiile fizice regulate pot reduce riscul de a dezvolta boli coronariene, care apar atunci când arterele se îngustează din cauza acumulării de substanțe grase de-a lungul pereților lor.
  • Cercetările au demonstrat impactul pozitiv pe care exercițiile fizice îl au asupra organismului nostru, dar se acordă mai puțină atenție timpului petrecut în sedentarism.

Menținerea unei vieți active din punct de vedere fizic te poate ajuta să duci o viață mai sănătoasă și mai fericită, dar reducerea duratei în care stați jos este la fel de importantă”, susține un expert în sănătate. Exercițiile fizice regulate pot reduce riscul de a dezvolta boli coronariene, care apar atunci când arterele se îngustează din cauza acumulării de substanțe grase de-a lungul pereților lor.

Cercetările ample au demonstrat impactul pozitiv pe care exercițiile fizice îl au asupra organismului nostru, dar se acordă mai puțină atenție timpului petrecut în sedentarism.

Nutriționistul Daisy Whitbread, de la pycnogenol.com, a dezvăluit cele mai bune modalități de a menține inima sănătoasă.

Ea a spus: Pentru menținerea sănătății sistemului cardiovascular se recomandă efectuarea a 30 de minute de exerciții cardiovasculare de patru sau cinci ori pe săptămână. Și, pe lângă exercițiile fizice structurate și organizate, fie că este vorba de mers pe jos, de sala de sport sau de sport, trebuie să ne gândim și la ceea ce facem în celelalte 23 de ore ale zilei. Nu are nici un rost să mergi la sala de sport timp de o oră, dacă vei sta jos în celelalte 23 de ore ale zilei.”

Ea a adăugat: Evitarea unui stil de viață sedentar, în care stai prea mult pe scaun, este la fel de importantă ca și efectuarea orei organizate sau a unei jumătăți de oră de exerciții fizice. Așadar, dacă ești o persoană care are un loc de muncă sedentar, este benefic să te gândești la modalități de a gestiona acest lucru și să eviți perioadele lungi de stat jos. A avea pauze în care să te ridici și să te plimbi și a seta un memento pe telefon poate fi util pentru a intra în obiceiul de a face acest lucru.”

Expertul a subliniat, de asemenea, importanța unei diete echilibrate.

Tipul de grăsimi pe care le consumăm este, de asemenea, foarte important pentru sănătatea inimii”, a spus ea. Ar trebui să limităm grăsimile saturate, care se găsesc în produsele de origine animală; așadar, carnea grasă și lactatele bogate în grăsimi, cum ar fi brânza grasă, untul și smântâna. În schimb, concentrați-vă pe grăsimi nesaturate sănătoase, cum ar fi peștele gras, avocado, uleiul de măsline, nucile și semințele. Al treilea grup de grăsimi, care sunt cele mai dăunătoare și pe care ar trebui să le evităm complet în mod ideal, sunt grăsimile trans care se găsesc în alimentele procesate și prăjite.”

Principalele simptome ale bolii coronariene sunt:

Dureri în piept (angină pectorală)

Dificultăți de respirație

Dureri în tot corpul

Senzație de leșin

Senzație de rău (greață)

Alți factori care pot crește riscul de boli de inimă includ nivelul ridicat de colesterol (legat de dietă), tensiunea arterială ridicată, stresul, alcoolul și fumatul.

Daisy a avertizat: De asemenea, este important să evităm lucruri precum fumatul și să ne gestionăm nivelul de stres. Stresul este strâns legat de atacurile de cord și de tensiunea arterială ridicată. Bărbații prezintă un risc mai mare de atac de cord, posibil parțial din cauza modului în care procesează stresul.”