STUDIU. Acest obicei pe care îl faci la culcare crește riscul de diabet

odihnă Foto: Hepta
  • Oamenii își pot reduce riscul de a dezvolta diabet prin alegerea stilului de viață.
  • Unele dintre modalitățile prin care vă puteți diminua riscul de diabet v-ar putea surprinde – inclusiv un obicei comun, aparent benign, pe timp de noapte.
  • Cercetătorii au descoperit legături cu aspecte ale bunăstării emoționale, cum ar fi sentimentul de singurătate și riscul de diabet de tip 2.

Deși oamenii își pot reduce riscul de a dezvolta diabet prin alegerea stilului de viață, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) raportează că numărul persoanelor care suferă de această afecțiune la nivel mondial a crescut de la 108 milioane în 1980 la un număr impresionant de 442 de milioane în 2014.

Într-un articol din Jurnalul internațional de științe ale sănătății, Syed Amin Tabish, MD, a avertizat că Diabetul este o problemă majoră de sănătate publică care se apropie de proporții epidemice la nivel global”, menționând că cele mai dramatice creșteri ale diabetului de tip 2 au avut loc în populațiile în care au avut loc schimbări rapide și majore în stilul de viață, demonstrând rolul important jucat de factorii legați de stilul de viață și potențialul de a inversa epidemia globală”.

Unele dintre modalitățile prin care vă puteți diminua riscul de diabet v-ar putea surprinde – inclusiv un obicei comun, aparent benign, pe timp de noapte.

Majoritatea persoanelor cu diabet au diabet de tip 2

Termenul „diabet” se referă la o afecțiune cronică care implică procesul organismului de transformare a alimentelor în energie, explică Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC). Cu toate acestea, tipul 1, tipul 2 și diabetul gestațional (diabetul în timpul sarcinii) sunt toate tipuri distincte ale acestei afecțiuni. Cauza exactă a diabetului de tip 1 nu este cunoscută – deși genetica, factorii de mediu și chiar anumite tipuri de virusuri pot provoca această boală, explică Clinica Mayo.

Aproximativ 90-95% dintre persoanele cu diabet au diabet de tip 2, informează CDC. „În cazul diabetului de tip 2, corpul tău nu folosește bine insulina și nu poate menține glicemia la niveluri normale”, spun ei, menționând că „diabetul de tip 2 poate fi prevenit sau întârziat cu schimbări sănătoase ale stilului de viață”. CDC explică faptul că, deși diabetul gestațional apare în timpul sarcinii și dispare de obicei după naștere, acesta poate crește riscul de a dezvolta diabet de tip 2 mai târziu.

Prediabetul oferă posibilitatea de prevenire

Conform CDC, se estimează că 96 de milioane de adulți din SUA suferă de o afecțiune numită prediabet. Cu toate acestea, ei estimează că 80 la sută dintre persoanele cu prediabet nu știu că o au, deoarece aceasta poate avea simptome ușoare sau nu prezintă nici un simptom pentru o perioadă lungă de timp.

„Prediabetul este o afecțiune gravă de sănătate în care nivelul de zahăr din sânge este mai mare decât cel normal, dar nu suficient de mare încă pentru a fi diagnosticat ca diabet de tip 2″, explică aceștia. „Prediabetul vă expune la un risc crescut de a dezvolta diabet de tip 2, boli de inimă și accident vascular cerebral.”

Cauzele potențiale ale prediabetului variază. Pe lângă diabetul gestațional, alți factori care contribuie includ supraponderabilitatea, inactivitatea fizică și o dietă nesănătoasă. Vestea bună este că prediabetul și diabetul de tip 2 pot fi prevenite în mare măsură”, recomandă Școala de Sănătate Publică de la Harvard. Aproximativ nouă din zece cazuri din SUA pot fi evitate prin schimbarea stilului de viață”.

Unii factori surprinzători pot contribui la riscul de diabet

Școala publică de sănătate de la Harvard explică faptul că prevenirea diabetului de tip 2 se poate rezuma la cinci cuvinte: rămâneți slabi și rămâneți activi”. Acest sfat se referă la faptul că o dietă sănătoasă și practicarea regulată a exercițiilor fizice pot fi modalități eficiente de a reduce riscul de apariție a acestei boli. Cercetătorii au descoperit, de exemplu, că efectuarea unei plimbări după masă și consumul anumitor alimente, cum ar fi peștele gras și cerealele integrale, vă pot reduce riscul de diabet de tip 2.

Cu toate acestea, măsurile preventive se extind la multe alte aspecte ale vieții tale – unele dintre ele surprinzătoare. Cercetătorii au descoperit legături cu aspecte ale bunăstării emoționale, cum ar fi sentimentul de singurătate și riscul de diabet de tip 2. Iar un nou studiu publicat în revista Diabetologia a constatat că și faptul de a lăsa luminile aprinse atunci când mergeți la culcare noaptea vă poate crește de fapt, de asemenea, riscul.

Lăsarea unei lumini aprinse pe timp de noapte poate avea efecte nedorite

Mulți oameni țin lumina aprinsă noaptea chiar și după ce au adormit. Pentru unii, este o neglijență, cum ar fi lăsarea televizorului aprins, dar alții țin luminile aprinse pentru a preveni căderile nocturne sau pur și simplu pentru a oferi un sentiment suplimentar de siguranță.

Deși o legătură între diabetul de tip 2 și acest obicei aparent inofensiv ar putea părea neverosimilă, un studiu a constatat că „expunerea cronică la poluarea luminoasă pe timp de noapte a crescut nivelul de glucoză din sânge și a dus la un risc mai mare de rezistență la insulină și diabet”, a relatat CNN. De fapt, cercetătorii au descoperit că Dormitul timp de o singură noapte cu o lumină slabă, cum ar fi un televizor cu sunetul oprit, a crescut glicemia și ritmul cardiac” al unui grup de subiecți de test în vârstă de douăzeci și ceva de ani.

Acest lucru este semnificativ deoarece O frecvență cardiacă ridicată pe timp de noapte s-a dovedit în studii anterioare a fi un factor de risc pentru viitoarele boli de inimă și moarte timpurie, în timp ce nivelurile mai ridicate de zahăr din sânge sunt un semn de rezistență la insulină, care poate duce în cele din urmă la diabet de tip 2″, a declarat CNN.

În timp ce Phyllis Zee, MD, a declarat pentru CNN că oamenii ar trebui să își limiteze expunerea la lumină pe timp de noapte – sugestiile sale includ utilizarea de jaluzele de fereastră care blochează lumina și o mască de somn – ea a subliniat, de asemenea, importanța de a fi afară și de a fi în lumină naturală. Luați lumină în timpul zilei”, a declarat ea pentru site.  Lumina zilei este sănătoasă!”