Studiul care schimbă viața femeilor. Antrenamentele de dimineață ajută la slăbit

  • Treizeci de femei și douăzeci de bărbați au participat la un experiment strict, care a implicat dieta și antrenamentul sub observația unor specialiști. Jumătate din grup și-a făcut antrenamentul dimineața, înainte de micul dejun, în timp ce cealaltă jumătate și-a încheiat rutina înainte de cină.
  • Studiul este primul care explorează modul în care un regim divers de exerciții afectează persoanele, în funcție de ora din zi în care are loc antrenamentul.
  • Studiile anterioare au arătat că bărbații și femeile au ritmuri biologice diferite, care influențează fiziologia și psihologia unei persoane pe parcursul zilei.

Treizeci de femei și douăzeci de bărbați au participat la un experiment strict, care a implicat dieta și antrenamentul sub observația unor specialiști, scrie o publicație straină.

Rutina săptămânală a constat în patru zile de exerciții fizice, inclusiv sprinturi, antrenament de rezistență, exerciții de întindere și antrenament de anduranță, plus trei zile de odihnă. Studiul a fost publicat de către ,,Frontiers in Physiology” .

Jumătate din grup și-a făcut antrenamentul zilnic de o oră dimineața, înainte de micul dejun, în timp ce cealaltă jumătate și-a încheiat rutina înainte de cină.

Toți participanții au arătat în cele din urmă îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește fitnessul și sănătatea, dar exercițiile de dimineață și de seară au avut rezultate diferite, în special pentru femei.

Femeile care au făcut mișcare dimineața au ars cu 7% mai multă grăsime abdominală și și-au redus tensiunea arterială cu 7% mai mult decât cele care au făcut mișcare seara. Rutina de dimineață a dus, de asemenea, la o forță mai mare a picioarelor.

Femeile care făceau mișcare seara, pe de altă parte, au arătat câștiguri mai mari în forța corpului, starea de spirit și pofta de mâncare. În plus, puterea musculară s-a îmbunătățit cu 29%, iar rezistența s-a îmbunătățit cu 15 %.

Comparativ cu femeile, bărbații au fost mai puțin influențați de timp. Antrenamentul de seară a dus la o tensiune arterială ușor mai scăzută și la creșterea oxidării grăsimilor în comparație cu exercițiile de dimineață. Antrenamentul de seară a îmbunătățit, de asemenea, starea de oboseală cu 55%.

Pe baza constatărilor noastre, femeile care vor să slăbească în zona abdominală și să reducă tensiunea arterială ar trebui să ia în considerare exercițiile fizice de dimineață” , explică fiziologul Paul Arciero de la Skidmore College.

„În schimb, exercițiile de seară sunt ideale pentru bărbații interesați de îmbunătățirea sănătății inimii și metabolice, precum și a bunăstării emoționale”, au transmis specialiștii.

Studiul este primul care explorează modul în care exercițiile afectează persoanele, în funcție de ora din zi în care are loc antrenamentul.

Cercetările anterioare au descoperit, de asemenea, că exercițiile de dimineață au rezultate fizice diferite în comparație cu exercițiile de după-amiază sau de seară, dar datele despre diversele rutine de exerciții sunt rare și majoritatea studiilor s-au concentrat doar pe bărbați.

Femeile au fost incluse în doar 3% din toate cercetările în știința sportului

În ciuda acestor limitări, constatările sugerează că momentul exercițiului zilnic are un impact mai mare asupra performanței fizice feminine decât a bărbaților.

Studiile anterioare au arătat că bărbații și femeile au ritmuri diferite, care influențează fiziologia și psihologia unei persoane pe parcursul zilei.

De fapt, fiecare celulă din corpul uman este în acord cu propriul ritm, parcurgând tiparele de activitate pe o bază de aproximativ 24 de ore.

Autorii bănuiesc, de exemplu, că o noapte de post antrenează cumva corpul feminin pentru o pierdere mai mare de grăsime dimineața.

Pe de altă parte, bărbații care fac exerciții seara lucrează cu metabolismul la capacitate maximă.

În timp ce pierderile de grăsime corporală au fost similare la participanții de sex masculin, indiferent de ora de exercițiu, cei care s-au antrenat seara au arătat o oxidare crescută a grăsimilor.

Momentul perfect pentru exerciții este încă dezbătut, dar studii mai diverse, pe termen lung, precum cel actual, ar putea ajuta la clarificarea datelor pe care oamenii de știință le-au adunat până acum.