• Este posibil ca depozitele de argilă observate în regiunea Margaritifer de pe Marte să fi fost locuibile în mod repetat până la date relativ recente.
  • Catherine Weitz, cercetător la Planetary Science Institute a declarat că prezența sedimentelor fluviale în straturi care conțin argile indică faptul că mediul era propice vieții.
  • Anterior, aceeași sondă spațială a identificat o râpă pe Marte.

Este posibil ca depozitele de argilă observate în regiunea Margaritifer de pe Marte să fi fost locuibile în mod repetat până la date relativ recente – din punct de vedere geologic – din istoria marțiană. Datele obținute de NASA cu ajutorul High Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE), Context Camera (CTX) și Compact Reconnaissance Imaging Survey Spectrometer for Mars (CRISM) de pe sonda spațială Mars Reconnaissance Orbiter au arătat depozite de argilă asociate cu sedimente fluviale stratificate în nordul Văii Ladon, sudul Bazinului Ladon și în zonele înalte din jurul Bazinului Ladon.

Catherine Weitz, cercetător la Planetary Science Institute (PSI) și co-investigator HiRISE, a declarat într-un comunicat că prezența sedimentelor fluviale în straturi care conțin argile indică faptul că mediul era propice vieții, deoarece argilele se formează și rămân stabile în condiții de pH neutru, unde apa persistă o perioadă lungă de timp.

O râpă pe Marte

Anterior, aceeași sondă spațială a identificat o râpă pe Marte. Defileurile sunt frecvente pe Marte, în special în zonele înalte din sud. Câteva imagini au arătat că materialul care curge în capul unei râpe provine dintr-un traseu mai vechi și a erodat un nou canal.

EMANUEL PÂRVU AJUNGE LA CANNES
S-A RUPT COALIȚIA LA BUCUREȘTI
PRINȚUL LOUIS A ÎMPLINIT ȘASE ANI
DAVID PECKER ÎȘI REIA ACUZAȚIILE ÎMPOTRIVA LUI TRUMP
DRULĂ PROPUNE MĂRIREA NOTELOR LA BAC
BIN SALMAN CAUTĂ INVESTITORI PENTRU NEOM

Datele imaginilor au o diferență de mai mult de un an întreg marțian, astfel încât observațiile nu indică cu precizie anotimpul în care acest sit a fost activ.