• O echipă de cercetători a descoperit o exoplanetă aflată la aproximativ 100 de ani-lumină de Pământ, în constelația Draco și spun că planeta pare a fi acoperită de un ocean adânc.
  • Exoplaneta numită TOI-1452b este puțin mai mare decât Pământul și se află într-o zonă Goldilocks”, unde temperaturile nu sunt nici prea calde, nici prea reci pentru ca apa lichidă să existe.
  • Prin urmare, astronomii cred că TOI-1452b ar putea fi acoperită de un ocean.

Prin urmare, astronomii cred că TOI-1452b ar putea fi acoperită de un ocean.

CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Exoplaneta orbitează în jurul unei stele o pitică M binară vizuală din apropiere”.

Dr. Charles Cadieux, cercetător la Universitatea din Montreal a condus echipa internațională care a făcut această descoperire, iar cercetarea lor a fost publicată în Astronomical Journal.

TOI-1452b este unul dintre cei mai buni candidați pentru o planetă oceanică pe care am găsit-o până în prezent”, a declarat Cadieux, potrivit Phys.org. Raza și masa sa sugerează o densitate mult mai mică decât cea la care ne-am aștepta pentru o planetă alcătuită în principiu din metal și rocă, precum Pământul.”

Telescopul TESS al NASA, care funcționează din 2018, i-a alertat pe oamenii de știință cu privire la existența exoplanetei.

Cercetătorii au declarat că exoplaneta orbitează în jurul unei stele mult mai mici decât Soarele nostru și este probabil stâncoasă ca și Pământul, dar cu o masă, o rază și o densitate mult diferite. Ei spun că se vor afla mai multe despre TOI-1452b atunci când noul telescop James Webb al NASA va începe eforturile de caracterizare atmosferică.

„Observațiile ar trebui să dezvăluie adevărata natură a acestei exoplanete intrigante situată în valea de raze, indiferent dacă este o materie stâncoasă sau una cu un înveliș volatil”, au scris cercetătorii în studiu. TOI-1452b este un sistem unic pentru studierea exoplanetelor aflate la tranziția dintre super-Pământuri și mini-Neptune”.

Cercetătorii au remarcat, totuși, că este posibil ca TOI-1452b să nu fie o planetă oceanică. Ei spun că ar putea fi o planetă cu rocă goală, cu un conținut de fier mai mic de jumătate din cel al Pământului, sau o planetă terestră cu o atmosferă subțire, cu o greutate moleculară mică.