• Într-o „descoperire majoră”, oamenii de știință folosesc algoritmi de inteligența artificială pentru a identifica clicurile, apelurile și semnalele sonore ale viețuitoarelor marine.
  • Pe reciful de corali din Goa, în India, cercetătorii marini și-au coborât microfoanele subacvatice sub valuri și au înregistrat o cacofonie complexă de curenți, pești și plante care se învârteau.
  • Unul dintre cercetători spune că machine-learning a demonstrat o „capacitate imensă” în bioacustică.

Într-o „descoperire majoră”, oamenii de știință folosesc algoritmi de inteligența artificială pentru a identifica clicurile, apelurile și semnalele sonore ale viețuitoarelor marine, ca parte a unui proiect de 10 ani de cartografiere a zgomotelor din adâncul mării. Pe reciful de corali din Goa, în India, cercetătorii marini și-au coborât microfoanele subacvatice sub valuri și au înregistrat o cacofonie complexă de curenți, pești și plante care se învârteau, scrie The Guardian.

Dar, în loc să petreacă luni întregi descifrând-o cu ajutorul urechilor umane, certându-se pentru a stabili care clic era un crevete care se rupe și care sforăit era un tip de pește grohăitor, ei au introdus sunetele într-un algoritm care a identificat corect patru specii în câteva minute.

Unul dintre cercetători spune că machine-learning a demonstrat o „capacitate imensă” în bioacustică de când a început să o folosească în urmă cu 20 de ani, când era „folosită doar de persoane … care înțelegeau cum să navigheze prin etapele matematice complexe ale algoritmilor AI/ML”. El adaugă: „Inutil să mai spun că a devenit galopant și poate fi folosit pentru a rezolva un spectru larg de probleme, [inclusiv] clasificarea în timp real”.

7 LOCAȚII „BRIDGERTON"
CELE MAI VECHI DOVEZI ALE FUZIUNII
MAI SLĂBEȘTE-NE
SOPHIE TURNER, DESPRE DIVORȚUL DE JOE JONAS
VEZI WORLD PRESS PHOTO LA UNIVERSITATE
NOI IMAGINI ÎN CAZUL LUI „DIDDY"

„Pe vremuri, puteai să pui un microfon în apă timp de un an. Apoi îmi lua trei ani să ascult casetele: una e să asculți Ed Sheeran sau Mozart și să sesizezi diferența, dar urechile noastre nu sunt adaptate la diferența dintre valurile care se sparg, balenele cu cocoașă, navele sau creveții care se sparg.”