• O echipă își propune să construiască două instalații separate, numite Lunar Glass pentru Lună și Mars Glass pentru Marte.
  • Studiile arată că o stare constantă de imponderabilitate și traversarea diferitelor câmpuri gravitaționale poate provoca pierderea oaselor, dureri de spate și pietre la rinichi.
  • Cercetările privind gravitația redusă sunt limitate la întreținerea corpului adulților și la impactul acesteia asupra nașterii și creșterii copiilor.

De-a lungul anilor, planurile pentru habitate locuibile pe Lună și Marte au apărut și au dispărut. Și, deși toate aceste planuri potențiale pot fi la zeci de ani distanță, Japonia ne-a oferit probabil cea mai bună propunere dintre toate.

Această structură rotativă masivă, înaltă de 1.300 de metri, se numește The Glass. Reprezentarea de mai sus a fost prezentată la o conferință de presă organizată pe 5 iulie de cercetătorii de la Universitatea Kyoto și de Kajima Corporation, o firmă de construcții cu sediul în Tokyo. Proiectată să se rotească la fiecare 20 de secunde folosind forța centrifugă pentru a obține gravitația normală, planul este de a crea facilități de locuit cu gravitație artificială care, practic, recreează condițiile de viață de pe Pământ.

Yosuke Yamashiki, directorul Centrului de Spaceologie Umană SIC al Universității din Kyoto, a afirmat presei la 15 iulie: Nu există un astfel de plan în planurile de dezvoltare spațială ale altor țări, potrivit The Asahi Shimbun.

UK AR TRIMITE SOLDAȚI ÎN GAZA
AVEM PRINTRE CELE MAI MICI PREȚURI LA ENERGIE
BLINKEN, AVERTISMENT CĂTRE CHINA
VICTORIE PENTRU ALCARAZ LA MADRID
BENEFICIILE URCATULUI PE SCĂRI
UNDE MERGI ÎN VACANȚA DE PAȘTE?

Totuși, nu vă faceți speranțe că veți vedea proiectul realizat în totalitate în timpul vieții dumneavoastră. Asahi Shimbun relatează că planurile de construire a structurii masive vor dura aproape 100 de ani, deși o versiune simplificată a The Glass ar putea ajunge pe Lună până în 2050.

Echipa își propune să construiască două instalații separate, numite Lunar Glass pentru Lună și Mars Glass” pentru Marte. Ideea, potrivit cercetătorilor, este că, pe măsură ce turismul spațial începe să devină tot mai obișnuit, trebuie să existe modalități de a reduce impactul asupra sănătății oamenilor care trăiesc pe Lună sau pe Marte, care ar putea fi cauzat de gravitația scăzută, relatează Asahi Shimbun.

Studiile realizate de NASA și de alți cercetători au descoperit că o stare constantă de imponderabilitate și traversarea diferitelor câmpuri gravitaționale poate provoca pierderea oaselor, dureri de spate și pietre la rinichi. Cu toate acestea, echipa comună Kyoto-Kajima a subliniat în declarația sa de presă că cercetările privind gravitația redusă sunt limitate la întreținerea corpului adulților și la impactul acesteia asupra nașterii și creșterii copiilor.

Planurile ulterioare pentru instalațiile The Glass includ păduri și maluri de apă pentru a imita biodiversitatea de pe Pământ, împreună cu un sistem de transport numit Hexagon Space Track System, relatează Asahi Shimbun. Potrivit cercetătorilor, acest tren spațial interplanetar își va genera propria gravitație în timp ce se va deplasa între Pământ, Lună și Marte.

Dezvoltarea unei instalații rezidențiale cu gravitație artificială împreună cu Universitatea din Kyoto va fi un moment decisiv în cercetarea spațială, a declarat Takuya Ohno, arhitect și cercetător la Kajima, în comunicatul de presă.