• Printre aceste specii se numără stejari, arțari, plopi, ulmi, pini, eucalipți și castani.
  • Noul studiu a analizat modul în care peste 3.100 de specii de copaci din orașele din întreaga lume ar putea face față încălzirii globale.
  • Un alt studiu recent a constatat că 56% dintre arborii urbani trăiesc în prezent la temperaturi care nu se află în zona lor de confort.

Cercetătorii au descoperit că peste 1.000 de specii de copaci care se găsesc în mod obișnuit în orașe sunt amenințate de criza climatică. Oamenii de știință au avertizat că acest lucru ar putea avea ramificații importante pentru spațiile urbane, arborii ajutând la menținerea răcoroasă a zonelor și la purificarea aerului pentru populație.

Noul studiu a analizat modul în care peste 3.100 de specii de copaci din orașele din întreaga lume ar putea face față încălzirii globale și impactului acesteia asupra tiparelor de precipitații, în condițiile în care se preconizează că zonele umede vor deveni mai umede, iar cele uscate tot mai uscate.

Aproximativ o treime – 1.000 – au fost considerate ca fiind amenințate în climatul viitor preconizat. Printre acestea se numără stejari, arțari, plopi, ulmi, pini, eucalipți și castani.

MESAJUL LUI IOHANNIS DE PAȘTE
SFÂNTA LUMINĂ S-A COBORÂT LA IERUSALIM
POLIȚIȘTII CHINEZI, ÎN ILEGALITATE ÎN FRANȚA
SÂMBĂTA MARE E DEDICATĂ RUGĂCIUNII
FIREA ÎL PRINDE PE NICUȘOR DIN URMĂ
BLOOMBERG LANSEAZĂ GHID PENTRU ROMÂNIA

Cercetătorii de la Western Sydney University au analizat modul în care speciile de arbori urbani din peste 160 de orașe din 78 de țări ar putea să se descurce în următorii 30 și 50 de ani. Până în 2050, o medie de 65% din speciile din fiecare oraș vor fi în pericol, a declarat Dr. Manuel Esperon-Rodriguez, autorul principal al studiului.

Acesta a adăugat: O constatare surprinzătoare a fost aceea că aproximativ jumătate dintre speciile de arbori din fiecare oraș analizat se confruntă deja cu schimbări climatice care le pun în pericol.

Un alt studiu recent a constatat că 56% dintre arborii urbani trăiesc în prezent la temperaturi care nu se află în zona lor de confort. Conform studiului, se așteaptă ca acest procent să crească la 76% până în 2050. Esperon-Rodrigues de la Institutul Hawkesbury pentru Mediu a declarat că verdeața este importantă în orașe din mai multe motive.

Copacii și arbuștii absorb dioxidul de carbon și, de asemenea, răcesc mediul înconjurător, oferind umbră și pompând apa din rădăcini și eliberând-o prin frunze. Acest efect de răcire face ca oamenii să se simtă mai confortabil și reduce energia folosită pentru răcire, a spus el.