• Când misiunea spațială Juno a NASA a ajuns pe Jupiter în 2016, oamenii de știință au reușit să surprindă frumusețea remarcabilă a celei de-a cincea planete de la Soare.
  • Pe lângă faimoasa Mare Pată Roșie, Jupiter se dovedește a fi plin de uragane.
  • Echipa de astronomi spune că cea mai probabilă explicație este că Jupiter a absorbit un număr de planetesimale, devenind din ce în ce mai mare.

Nu degeaba i se spune lui Jupiter Regele planetelor. Este masiv, foarte greu, iar acum oamenii de știință cred că a mâncat bucăți din alte planete pentru a ajunge atât de mare. Gigantul gazos numit după zeii greci și romani a absorbit o serie de mici „planete-similare” în drumul său spre a-și revendica locul de cea mai mare planetă din sistemul solar.

Teoria provine de la o echipă internațională de astronomi condusă de Yamila Miguel de la SRON Netherlands Institute for Space Research și este prezentată într-un articol din Astronomy & Astrophysics. Ea vine după ce, anul trecut, oamenii de știință de la NASA au fost nedumeriți de descoperirea că Marea Pată Roșie a planetei se accelerează.

Când misiunea spațială Juno a NASA a ajuns la Jupiter în 2016, oamenii de știință au surprins frumusețea remarcabilă a celei de-a cincea planete de la Soare. Pe lângă faimoasa Mare Pată Roșie, Jupiter se dovedește a fi plină de uragane, dându-i aproape aspectul și mistica unei picturi de Van Gogh.

CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
EUROPA ÎNVINGE CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE

Dar ceea ce se afla sub stratul exterior nu a fost imediat clar. Totuși, Juno a reușit să măsoare variațiile atracției gravitaționale deasupra diferitelor locuri de pe suprafața planetei, oferindu-le astronomilor informații despre ceea ce se află dedesubt.

Ceea ce au descoperit nu a fost o compoziție omogenă și bine amestecată, ci o concentrație mai mare de „metale” – elemente mai grele decât hidrogenul și heliul – spre centrul planetei.

Echipa de astronomi spune că cea mai probabilă explicație este că Jupiter a absorbit un număr de „planeteimale”, devenind din ce în ce mai mare. Planetesimalele fac parte dintr-o clasă de corpuri despre care se crede că s-au unit pentru a forma Pământul și celelalte planete după ce s-au condensat din concentrații de materie difuză la începutul istoriei sistemului solar.