• Cercetătorii Universității Oregon au studiat creierul șoarecilor pentru a înțelege mecanismele procesului de învățare.
  • Stimularea rețelelor neuronale prin expunere pasivă la informații poate accelera învățarea lucrurilor noi.
  • Rezultatele pot ajuta oamenii să învețe mai ușor limbi noi, prin combinarea metodelor active și pasive de predare.

De obicei când învățăm ceva nou, este nevoie de multe repetiții și exerciții. Un nou studiu arată că expunerea pasivă poate ajuta procesul, de exemplu învățarea unei limbi străine dacă ne uităm la filme în limba respectivă.

Cercetători ai Universității Oregon din Statele Unite au analizat comportamentul șoarecilor. Funcționarea creierului uman este mult mai complicat de cercetat și de aceea ei au apelat la aceste rozătoare, care de altfel, au un creier surprinzător de asemănător cu cel al oamenilor.

Ei au supus acești șoareci la diverse experimente prin care au fost expuși unor stimuli externi, fără să fie obligați să învețe anumite lucruri. În momentul în care au fost forțați să-și asume anumite comportamente, atunci acești stimuli pe care i-au primit în mod pasiv au fost cumva activați.

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

De altfel, cercetătorii au folosit și rețele neuronale artificiale. Aceste rețele nu imită perfect funcționarea creierului uman, dar pot mima anumite funcții. Prin folosirea acestor rețele neuronale ei au confirmat ceea ce au observat la șoareci.