• Șerpii femele au clitoris, potrivit primului studiu detaliat pe această temă, în care oamenii de știință împărtășesc cât de puțin au fost studiate organele genitale feminine în comparație cu cele masculine la diferite specii.
  • Descoperirile sugerează că clitorisul ar putea fi comun tuturor speciilor de reptile, inclusiv șerpilor.
  • „Șerpii sunt animale foarte tactile”, a spus Falwell, „așa că există o șansă destul de mare ca ei să aibă o sensibilitate destul de mare chiar și prin piele”.

Șerpii femele au clitoris, potrivit primului studiu detaliat pe această temă, în care oamenii de știință împărtășesc cât de puțin au fost studiate organele genitale feminine în comparație cu cele masculine la diferite specii. Cercetări anterioare au sugerat că organele șerpilor femele sunt glande olfactive, versiuni subdezvoltate ale organului genital sau chiar au rolul de a stimula masculii, și nu invers.

Dar se spune că noul studiu exclude „definitiv” astfel de teorii, oferind prima descriere completă a clitorisului șerpilor. Descoperirile sugerează că clitorisul ar putea fi comun tuturor speciilor de reptile, inclusiv șerpilor, și ar putea juca un rol esențial în modul în care acestea se reproduc.

„Organele genitale feminine sunt în mod evident neglijate în comparație cu cele masculine, ceea ce limitează înțelegerea noastră în ceea ce privește reproducerea sexuală în toate neamurile de vertebrate”, scriu autorii studiului, publicat în revista Proceedings of the Royal Society B. Megan Falwell, doctorandă la Universitatea Adelaide din Australia și autor principal al noului studiu, a declarat pentru AFP că a început prin a analiza hemicorpii unui șarpe mortal comun.

FII BOGAT ÎN ROMÂNIA
MATTY HEALY, DESPRE ALBUMUL LUI SWIFT
DE LA GOYA LA... YOGA
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A STRIGĂTULUI
CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
BLIKEN AJUNGE ÎN CHINA

Echipa de cercetători australieni și americani a continuat să disece 10 șerpi din nouă specii diferite, inclusiv specii de pitoni. Aceștia au descoperit că șerpii aveau două clitorisuri separate – hemicilare – separate prin țesut și ascunse de pielea de pe partea inferioară a cozii. La șarpele mortal, organul are o formă triunghiulară „ca o inimă”, spune Falwell.

Organele au țesut erectil care probabil se umflă cu sânge, precum și fascicule nervoase care „pot indica o sensibilitate tactilă, asemănătoare clitorisului la mamifere”, se arată în studiu. „Șerpii sunt animale foarte tactile”, a spus Falwell, „așa că există o șansă destul de mare ca ei să aibă o sensibilitate destul de mare chiar și prin piele”.

În cazul în care hemicetele șerpilor sunt stimulate în timpul sexului, este posibil ca acestea să ducă la împerecheri mai lungi și mai frecvente, ceea ce duce la o șansă mai mare de succes reproductiv. „Plăcerea este o parte atât de importantă a reproducerii și la ei”, spune Falwell.