• Imagini recent publicate, realizate de telescopul spațial James Webb, arată detalii impresionante a 19 galaxii spiralate.
  • Cea mai apropiată dintre cele 19 galaxii se numește NGC5068, aflată la aproximativ 15 milioane de ani-lumină de Pământ.
  • Telescopul spațial James Webb (James Webb Space Telescope – JWST) a fost lansat în 2021 și a început să colecteze date în 2022.

Imagini recent publicate, realizate de telescopul spațial James Webb, arată detalii impresionante a 19 galaxii spiralate care se află relativ aproape de Calea Lactee, oferind noi indicii despre formarea stelelor, precum și despre structura și evoluția galactică.

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
TRUMP RISCĂ NOI SANCȚIUNI
SADIQ KHAN CANDIDEAZĂ LA MANDATUL 3
TEMPERATURI RECORD ÎN INDIA
MENIU A LA GREC
O LUNĂ DE SCHENGEN

Imaginile au fost făcute publice luni de către o echipă de oameni de știință implicați într-un proiect numit Physics at High Angular resolution in Nearby GalaxieS (PHANGS), care funcționează în cadrul mai multor observatoare astronomice importante, scrie Reuters.

Cea mai apropiată dintre cele 19 galaxii se numește NGC5068, aflată la aproximativ 15 milioane de ani-lumină de Pământ, iar cea mai îndepărtată este NGC1365, aflată la aproximativ 60 de milioane de ani-lumină de Pământ. Un an-lumină este distanța parcursă de lumină într-un an, 9,5 trilioane de km.

Telescopul spațial James Webb (James Webb Space Telescope – JWST) a fost lansat în 2021 și a început să colecteze date în 2022, remodelând înțelegerea universului timpuriu în timp ce realizează imagini minunate ale cosmosului. Observatorul orbital privește universul în principal în infraroșu. Telescopul spațial Hubble, lansat în 1990 și încă operațional, l-a examinat în principal la lungimi de undă optice și ultraviolete.