• Persoanele care aveau fusobacterium în cancerele la cap și gât au avut „rezultate mult mai bune”, cu o reducere de 65% a riscului de deces.
  • Beneficiul aparent al fusobacterium a fost o surpriză, deoarece cercetările anterioare l-au asociat cu progresia cancerului intestinal.
  • Cercetătorii studiază acum mecanismele biologice exacte care stau la baza constatărilor.

S-a descoperit că un tip comun de bacterie face ca unele tipuri de cancer să se „topească”, potrivit cercetătorilor, scrie SkyNews.

Persoanele care aveau fusobacterium în cancerele la cap și gât au avut „rezultate mult mai bune” – oamenii de știință declarându-se „brutal de surprinși” de aceste descoperiri.

Bacteria se găsește în mod obișnuit în gură, iar în studiile de laborator a dus la o reducere cu 70-99% a celulelor canceroase viabile atunci când a fost lăsată în plăci Petri timp de câteva zile.

AJUTOR PENTRU SECRET SERVICE
UK SE PREGĂTEȘTE DE MPOX
PRIMUL TRANSPLANT HEPATIC
PUTIN MĂREȘTE ARMATA
CUTREMUR ÎN ROMÂNIA
BRAND SAU UNIFORMĂ?

De asemenea, cercetătorii au analizat 155 de pacienți cu cancer de cap și gât din baza de date Cancer Genome Atlas și au constatat o reducere cu 65% a riscului de deces în cazul în care a fost detectată fusobacteria. Beneficiul aparent al fusobacterium a fost o surpriză, deoarece cercetările anterioare l-au asociat cu progresia cancerului intestinal.

Studiul a fost realizat de experți de la Guy’s and St Thomas’ și King’s College London, în parteneriat cu cercetători internaționali. Aceștia studiază acum mecanismele biologice exacte care stau la baza constatărilor. Se speră că bacteriile ar putea ajuta la formularea de noi tratamente pentru pacienții cu cancer de cap și gât, care cuprinde cancerele de gură, nas, sinusuri, gât și laringe.

„În esență, am constatat că, atunci când găsiți aceste bacterii în cancerele de cap și gât, acestea au rezultate mult mai bune”, a declarat autorul principal al studiului, Dr. Miguel Reis Ferreira, consultant la Guy’s and St Thomas’ și lector superior la King’s College.

„Celălalt lucru pe care l-am descoperit este că, în culturile de celule, această bacterie este capabilă să ucidă cancerul”.

Studiul este detaliat în revista Cancer Communications.