• Un nou algoritm alimentat de inteligența artificială îți poate reconstrui gândurile în imagini, spun oamenii de știință.
  • Algoritmul a produs 1.000 de fotografii cu o acuratețe de 80%.
  • În acest studiu au fost implicați patru participanți, fiecare dintre ei vizionând un set de 10.000 de imagini.

Un grup de oameni de știință japonezi a folosit activitatea cerebrală a oamenilor pentru a genera imagini folosindu-se de inteligența artificială (AI) Stable Diffusion. Cercetătorii de la Graduate School of Frontier Biosciences din cadrul Universității din Osaka, Japonia, au reușit să reconstruiască imagini de înaltă rezoluție și foarte precise din activitatea cerebrală, utilizând modelul de difuzie stabilă.

Echipa a folosit o combinație între rezultatul imaginii fMRI și Semantic Decoder pentru a crea imaginea rezultată pe lângă cele două, au descoperit că adăugarea modelului Stable Difusion la proces a permis ca imaginile finale generate să arate mai asemănător cu imaginile originale care le-au fost prezentate participanților.

„Demonstrăm că metoda noastră poate reconstrui imagini de înaltă rezoluție cu o fidelitate semantică ridicată din activitatea creierului uman”, a precizat echipa în studiul publicat în bioRxiv.

CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
P.E. LUPTĂ CONTRA TRAFICULUI DE FIINȚE UMANE
PRAFUL SAHARIAN ACOPERĂ GRECIA
OPTIMUS VA FI UN ROBOT „SENSIBIL”
LE FACEM FAȚĂ?
CARE-I SOARTA PENTRU TESLA?

Algoritmul extrage informații din părți ale creierului implicate în percepția imaginilor, cum ar fi lobii occipital și temporal, potrivit lui Yu Takagi, care a condus cercetarea. FMRI poate detecta moleculele de oxigen, astfel încât scanerele pot vedea în ce parte a creierului neuronii noștri – celulele nervoase ale creierului – lucrează cel mai mult (și atrag cel mai mult oxigen) în timp ce avem gânduri sau emoții.

În acest studiu au fost folosiți în total patru participanți, fiecare dintre ei vizionând un set de 10.000 de imagini. Inteligența artificială începe să genereze imaginile sub forma unui zgomot asemănător cu zgomotul static de la televizor, care este apoi înlocuit cu trăsături care pot fi distinse de algoritm, acestea sunt identificate în activitate, raportându-se la imaginile pe care a fost antrenat și găsind o potrivire.

Studiul este cel mai recent exemplu al modului în care oamenii de știință încearcă să descopere cum poate inteligența artificială lucra cu creierul uman pentru a recrea imagini. O inteligență artificială care poate crea imagini bazat pe ceea ce văd oamenii, folosind scanări cerebrale este impresionantă, dar nu este pregătită pentru o utilizare pe scară largă, au mai precizat cercetătorii.