• Astronomii de la NASA au descoperit o nouă Lună care orbitează în jurul unui asteroid aflat la 75 de milioane de kilometri de Pământ.
  • Luna de aproximativ 5 km lățime, al cărei nume nu a fost încă anunțat oficial, orbitează în jurul asteroidului Polymel, cu o lățime de 27 km, la o distanță de 200 km.
  • Astronomii au făcut noua descoperire din greșeală, folosind telescoapele de la sol, când obiectul a trecut prin fața unei stele și i-a blocat lumina.

CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
EUROPA ÎNVINGE CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE

În momentul observării, noua Lună se află la 75 de milioane de km de Pământ – astfel încât noua descoperire este aproximativ echivalentă cu a vedea un sfert de trotuar din Los Angeles de la un zgârie-nori din Manhattan, a precizat NASA.

Polymell este unul dintre asteroizii troieni, un grup mare de asteroizi numiți  „fosilele” sistemului solar care împart orbita lui Jupiter în jurul Soarelui. Este de asemenea unul dintre asteroizii care vor fi vizitați în 2027 de Lucy, sonda spațială a NASA, lansată în octombrie anul trecut. În prezent, Lucy orbitează în jurul Pământului, dar în 2027 va vizita Polymel și Luna acestuia.

NASA a declarat că satelitul natural a fost descoperit pe 27 martie, când a trecut prin fața unei stele și i-a blocat lumina, un eveniment cunoscut sub numele de ocultare”. Dar descoperirea a fost o surpriză”, deoarece cercetătorii de la acea vreme se concentrau pe obținerea de date despre Polymel.

Am fost încântați de faptul că 14 echipe au raportat faptul că steaua s-a întunecat în timp ce trecea prin spatele asteroidului”, a declarat Mark Bui, responsabilul științific al ocultației lui Lucy la Southwest Research Institute din San Antonio, relatează The Independent.

Cu ajutorul datelor de ocultare, echipa a putut estima dimensiunea Lunii (aproximativ 5 km în diametru) și a lui Polymel (27 km de-a lungul axei sale cele mai largi).

În conformitate cu convenția de denumire a planetei, satelitul nu va primi un nume oficial până când echipa nu îi va determina orbita. Acest lucru s-ar putea întâmpla abia după ce nava spațială Lucy se va apropia de asteroid, în 2027. În timpul misiunii sale, Lucy va vizita un asteroid din centura principală și șapte asteroizi troieni, precum și două dintre Lunile asteroizilor troieni.

Sonda spațială în valoare de 981 de milioane de dolari, a fost lansată pe 16 octombrie 2021 și aproape a parcurs o orbită în jurul Pământului, prima etapă a călătoriei sale. Aceasta va zbura de două ori în jurul Pământului pentru a-și corecta traiectoria și pentru a se îndrepta spre zonele îndepărtate ale sistemului solar. Prima sa vizită pe un asteroid va avea loc în aprilie 2025, când va observa asteroidul Donaldjohannson din centura principală, care este situată aproximativ între orbitele planetelor Jupiter și Marte, mai aproape decât asteroizii troieni care împart orbita lui Jupiter.

Între timp, prima apropiere a unui asteroid troian va avea loc abia peste doi ani, când Lucy se va apropia de Jupiter, în august 2027. Majoritatea zborurilor pe asteroizi vor avea loc în 2027 și 2028, iar ultimul zbor este programat pentru martie 2033.