• Satelitul planetei Uranus este un bun candidat pentru a adăposti viață.
  • Gheizere uriașe de apă și gheață sugerează existenta unui ocean subteran.
  • Echipa ar fi detectat semnătura cianurii de hidrogen, o moleculă crucială pentru originea vieții.

Analizând datele din misiunea Cassini a NASA pe satelitul planetei Satun, Encelades, cercetătorii
au descoperit noi dovezi importante privind posibilitatea de a adaposti viata. Analizând compoziția unuia dintre eșantioanele sale, compus din gheață și vapori de apă, echipa ar fi detectat semnătura cianurii de hidrogen, o moleculă crucială pentru originea vieții.

Encelades este o lună mică, dar are potențial mare. Măsoară doar 500 km în diametru și captivează comunitatea științifică datorită caracteristicilor sale unice. Encelades este renumită în special pentru exploziile sale de apă înghețată care se ridică spectaculos de la suprafața. Descoperite de sonda Cassini de la NASA în 2005, aceste gheizere aruncă particule de apă și gheață în spațiu, sugerând prezența unui ocean sub crusta de gheață a satelitului . Acest ocean lichid ar fi, de asemenea, în contact cu miezul său stâncos, oferind un mediu potențial favorabil vieții microbiene, comparabile cu ceea ce se găsește pe fundul oceanelor pământului. Cassini a detectat și molecule organice complexe în gheizerele lui Encelades.

Recent, o analiză a compoziției a relevat prezența acidului cianhidric. Această descoperire are implicații majore, deoarece cianura de hidrogen este esențială pentru formarea aminoacizilor, elementele de bază ale vieții așa cum o cunoaștem noi. Pe lângă cianura de hidrogen, oamenii de știință au identificat o sursă de energie chimică puternică în oceanul subteran. Această sursă de energie este alcătuită din diferiți compuși organici similari celor găsiți pe Pământ și care servesc drept combustibil pentru organismele vii.

CÂND ÎNCEP COPIII SĂ FOLOSEASCĂ A.I.
JAPONIA PREZINTĂ TEHNOLOGIA 6G
MET GALA 2024
IOHANNIS SE ÎNTÂLNEȘTE CU BIDEN
GATES ÎȘI VINDE IAHTURIURILE
CUM ARATĂ UK LA UN AN DE LA ÎNCORONARE?

De exemplu, atunci când combustibilul (compuși organici) este ars într-un motor, acesta eliberează energie care poate fi folosită pentru a efectua lucrări mecanice. Organismele de pe Enceladus ar putea funcționa în acest model.

Astfel, deși această cercetare nu oferă certitudine cu privire la viața de pe Encelades, ea sugerează căi chimice pentru viață care ar putea fi testate în laborator.