• Primele imagini ale unei nave spațiale NASA cu Luna înghețată a lui Jupiter au uimit oamenii de știință.
  • Nava spațială Juno a realizat patru fotografii ale Europei în timp ce a efectuat un survol al Lunii, fotografiile fiind publicate joi.
  • A fost cea mai bună și cea mai apropiată privire a oamenilor de știință asupra Europei din ultimii 20 de ani.

Primele imagini ale unei nave spațiale NASA cu Luna înghețată a lui Jupiter au uimit oamenii de știință. Nava spațială Juno a realizat patru fotografii ale Europei în timp ce a efectuat un survol al Lunii, fotografiile fiind publicate joi.

A fost cea mai bună și cea mai apropiată privire a oamenilor de știință asupra Europei din ultimii 20 de ani. Se crede că pe Luna înghețată se află un ocean care curge sub crusta înghețată, ceea ce a ridicat posibilitatea existenței vieții extraterestre.

Calificând misiunea drept un succes, oamenii de știință sperau să observe și potențiale prundișuri de apă de pe suprafața Europei, însă, în urma căutării inițiale, nu a fost vizibilă nici una. Cercetătorul șef al Juno, Scott Bolton de la Southwest Research Institute din San Antonio, a declarat: Trebuie să ne aflăm în locul potrivit la momentul potrivit”.

UNDE MERGI AZI?
TEHERAN: IRAN NU PLĂNUIEȘTE UN RĂSPUNS
INS: PIAȚA REZIDENȚIALĂ SCADE
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE

John Bordi, director adjunct al misiunii la Jet Propulsion Laboratory din cadrul NASA, a declarat că se așteaptă ca nava spațială să se deplaseze într-un ritm rapid, călătorind cu o viteză relativă de aproape 15 mile pe secundă. Cele mai recente observații ale Europei vor ajuta agenția spațială să planifice misiunea Europa Clipper, care urmează să fie lansată în 2024 și să ajungă în sistemul jovian în 2030.

Foto: NASA

În ciuda ritmului impresionant al lui Juno, recordul de survolare a satelitului Europa este deținut de fosta sondă spațială Galileo a NASA, care a trecut la o distanță de 218 mile în 2000. Se crede că oceanele acoperite de gheață ale Europei au o grosime de aproximativ 15 mile, iar cercetările anterioare au confirmat prezența apei și a oxigenului la suprafața sa, precum și a unor substanțe chimice care ar putea juca rolul de nutrienți.

În condițiile în care oamenii de știință nu au putut confirma modul în care oxigenul poate călători prin crusta înghețată, o echipă a creat un model despre cum crede că acest lucru este posibil. Echipa a sugerat că apa sărată din interiorul scoarței înghețate ar putea transporta oxigenul prin bariera de gheață.

Profesorul britanic Monica Grady a declarat anterior că este mai probabil ca oamenii să găsească viață extraterestră pe Europa, decât pe Marte. Cred că avem mai multe șanse să găsim forme de viață ușor superioare pe Europa”, a declarat ea.