• Pe suprafața craterului Airy-0 de pe Marte, NASA a descoperit o ciudată „amprentă umană”, relatează National Geographic.
  • Craterul nu este nici pe departe cel mai mare de pe Planeta Roșie. Dimpotrivă, are un diametru de abia o jumătate de kilometru.
  • Această formațiune stâncoasă de pe Marte are o particularitate pe care nu o are niciun alt spațiu de la suprafață: pe praf pare să existe o amprentă umană.

Pe suprafața craterului Airy-0 de pe Marte, NASA a descoperit o ciudată „amprentă umană”, relatează National Geographic. Iată ce se știe despre el până acum.

Craterul nu este nici pe departe cel mai mare de pe Planeta Roșie. Dimpotrivă, are un diametru de abia o jumătate de kilometru. Cu toate acestea, această formațiune stâncoasă de pe Marte are o particularitate pe care nu o are niciun alt spațiu de la suprafață: pe praf pare să existe o amprentă umană.

Potrivit datelor NASA, acest lucru nu este nici pe departe un indicator al unor posibili coloniști extratereștri pe Planeta Roșie. Cu atât mai puțin de o civilizație inteligentă care a rămas ascunsă până acum. Dimpotrivă, din informațiile culese de Mars Reconnaissance Orbiter, pare a fi doar o parte a peisajului marțian.

TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR

Au trecut 138 de ani

Craterul Airy-0, unde a fost găsită „amprenta umană” pe Marte, face parte dintr-un crater mai mare. În timpul unui zbor de rutină, Mars Reconnaissance Orbiter a realizat o fotografie a suprafeței marțiene, care arată această formațiune stâncoasă ciudată. Imaginea a fost trimisă pe Pământ cu ajutorul tehnologiei NASA High-Resolution Imaging Science Experiment.

Nu este prima dată când omenirea știe despre acest crater. Dimpotrivă, spre sfârșitul secolului al XIX-lea, astronomul britanic George Biddell Airy l-a observat pentru prima dată. Prin urmare, i s-a dat numele său de familie pentru referințe viitoare, relatează Live Science. La 138 de ani de la descoperirea sa, craterul continuă să stârnească curiozitatea astronomilor.

Deși Airy descoperise deja această regiune de pe Marte, ea nu fusese niciodată observată cu o asemenea claritate sau rezoluție. Ca urmare, astronomii de la NASA au sugerat că pe suprafață pare să existe o „amprentă umană”. Deși nu este cazul, liniile de pe suprafață simulează o amprentă digitală similară cu cea pe care o avem noi, hominizii contemporani.

Potrivit lui Abigail Fraeman, cercetător planetar în cadrul roverului Curiosity, formațiunile observate în fotografie sunt cunoscute sub numele de „creste eoliene transversale (TARs)”. „TAR-urile sunt o caracteristică pe care o vedem în mod obișnuit în craterele și alte depresiuni de pe Marte”, a declarat Fraeman într-un comunicat. Și nu: din păcate, ele nu indică prezența vieții pe Marte – încă.