• Un profesor universitar descoperă o insectă zburătoare rară în fața unui supermarket.
  • Drumul la magazin după lapte al lui Michael Skvarla devine o descoperire revoluționară.
  • Profesorul a crezut inițial că insecta este o furnică- leu, descoperind că e din epoca Jurasică.

Directorul unui laborator din Pennsylvania a descoperit o insectă din epoca Jurasică. A găsit-o în 2012 în fața magazinului de unde își făcea cumpărăturile. A luat-o acasă crezând că e o furnică-leu, dar aspectul i s-a părut interesant.

La ani distanță, în timp ce se afla într-o videoconferință alături de alți profesori universitari a constatat că are în față o insectă din epoca Jurasică, care a supraviețuit până în zilele noastre.

Când am ajuns acasă, am omorât-o într-un borcan special, ceea ce este destul de standard pentru entomologie. Este pur și simplu un borcan cu acetonă care omoară insectele. Am pus-o pe perete, i-am aranjat aripile frumos ca să se poată vedea toate caracteristicile. Apoi, am pus-o la colecția mea de insecte și am uitat de ea timp de 10 ani.” spune Michael Skvarla.

Insecta are un aspect fascinant, cu patru aripi cu nervuri complicate, pestrițe, maronii și negre, corpuri alungite și antene curbate, la fel de lungi ca și capul și toracele combinate. Această descoperire nu este interesantă doar pentru oamenii de știință, ci și pentru publicul larg, care este întotdeauna fascinat de ideea de a găsi ceva care a dispărut de milioane de ani.

Descoperirea lui Skvarla evidențiază importanța de a avea o minte deschisă și de a nu respinge ceva care pare interesant” . Uneori, ceea ce poate părea un simplu drum de rutină la cumpărături poate duce la o descoperire semnificativă din punct de vedere istoric.

Dispariția uriașei de șiret

Aripa gigantică a dispărut în anii 1950 din estul Americii de Nord, unde a fost odată răspândită, potrivit lucrării scrise în colaborare de Skvarla și publicată în Proceedings of the Entomological Society of Washington. Oamenii de știință credeau că specia fusese complet distrusă în zonă. Descoperirea recentă a lacewing din Arkansas este prima înregistrare a speciei în stat.