• Oamenii de știință au descoperit noi indicii care ar putea explica de ce bărbații nu trăiesc atât de mult ca femeile.
  • Cercetările sugerează că acest lucru este legat de pierderea cromozomului Y, care poate provoca cicatrizarea mușchiului cardiac și poate duce la insuficiență cardiacă mortală.
  • Se estimează că 40% dintre persoanele în vârstă de 70 de ani suferă de pierderea acestui cromozom sexual masculin, dar acestea ar putea beneficia de un medicament existent care vizează cicatrizarea periculoasă a țesuturilor.

Oamenii de știință au descoperit noi indicii care ar putea explica de ce bărbații nu trăiesc atât de mult ca femeile. Cercetările sugerează că acest lucru este legat de pierderea cromozomului Y, care poate provoca cicatrizarea mușchiului cardiac și poate duce la insuficiență cardiacă mortală.

Cromozomii sunt fascicule de ADN din fiecare celulă care vin în perechi. Femeile au doi cromozomi X, în timp ce bărbații au un cromozom X și un cromozom Y.

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
TRUMP RISCĂ NOI SANCȚIUNI
SADIQ KHAN CANDIDEAZĂ LA MANDATUL 3
MENIU A LA GREC
JOE BIDEN DECLASIFICĂ MARIJUANA
RAZBOIUL PENTRU A.I. A ÎNCEPUT

Profesorul Kenneth Walsh, de la Universitatea din Virginia, a declarat: În special după vârsta de 60 de ani, bărbații mor mai repede decât femeile. Este ca și cum ar îmbătrâni biologic mai repede”.

El a adăugat: Această nouă cercetare oferă indicii cu privire la motivul pentru care bărbații au o durată de viață mai scurtă decât femeile.”

Pirfenidona poate ajuta la contracararea efectelor dăunătoare ale pierderii cromozomilor, a declarat Kenneth Walsh”, cercetător la Universitatea din Virginia (UVA).

Mulți bărbați încep să își piardă cromozomul Y într-o fracțiune de celule pe măsură ce îmbătrânesc, lucru care pare să fie valabil în special pentru fumători.

Oamenii de știință au descoperit anterior că bărbații care suferă de pierderea cromozomului Y sunt mai predispuși să moară la o vârstă mai tânără și să sufere de afecțiuni legate de vârstă, cum ar fi boala Alzheimer.

Pierderea cromozomului Y are efecte dăunătoare directe asupra sănătății bărbaților

Se crede că noua cercetare este prima dovadă clară că pierderea cromozomului Y are efecte dăunătoare directe asupra sănătății bărbaților.

Cercetătorii au folosit tehnologia de editare genetică pentru a dezvolta un model special de șoarece pentru a înțelege mai bine efectele pierderii cromozomului Y în sânge.

Aceștia au descoperit că pierderea lui a accelerat bolile legate de vârstă și a făcut șoarecii mai predispuși la cicatrici cardiace, ducând la o moarte mai timpurie.

Cercetătorii au analizat, de asemenea, efectele pierderii cromozomului Y la bărbați, efectuând trei analize ale datelor compilate din studiul UK Biobank. Ei au descoperit că pierderea cromozomului Y a fost asociată cu bolile cardiovasculare și insuficiența cardiacă.

Pe măsură ce pierderea cromozomilor creștea, la fel creștea și riscul de deces, au constatat cercetătorii.

Aceștia au declarat că descoperirile lor sugerează că țintirea efectelor pierderii cromozomului Y ar putea ajuta bărbații să trăiască mai mult și mai sănătos.

Descoperirile au fost publicate în revista Science.