• Oamenii de știință au studiat ani de zile suprafața planetei Mercur și au ajuns la concluzia că aproape întreaga suprafață a planetei este alcătuită din diamante.
  • Elon Musk este pregătit să cucerească planeta Marte, însă adevărata comoară s-ar putea afla pe Mercur, cea mai apropiată planetă de Soare.
  • Este posibil ca mare parte din scoarța de grafit a planetei Mercur să fi fost transformată în diamante de meteoriți.

Oamenii de știință au studiat ani de zile suprafața planetei Mercur și au ajuns la concluzia că aproape întreaga suprafață a planetei este alcătuită din diamante. Elon Musk este pregătit să cucerească planeta Marte, însă adevărata comoară s-ar putea afla pe Mercur, cea mai apropiată planetă de Soare.

Omul de știință planetar Kevin Cannon a împărtășit această descoperire pe 10 martie. Cannon lucrează la Colorado School of Mines din Golden. Bărbatul și-a prezentat rezultatele la Conferința de știință lunară și planetară din The Woodlands, Texas, potrivit sciencenewsforstudents.org.

Pe Pământ, diamantele se cristalizează la cel puțin 150 de kilometri sub pământ. Pietrele prețioase urcă apoi la suprafață în timpul erupțiilor vulcanice. Cu toate acestea, se crede că loviturile de meteoriți formează la rândul lor diamante. Acest tip de impact creează căldură și o presiune foarte mare care pot transforma carbonul în diamant, explică Cannon.

Ceea ce credem că s-a întâmplat este că atunci când Mercur s-a format pentru prima dată, avea un ocean de magma, astfel că grafitul a cristalizat acea magmă”, a explicat Cannon. Meteoriții care s-au izbit de scoarța lui Mercur au transformat, mai târziu, acel grafit în diamant.

Cannon a dorit să afle ce cantitate de diamante s-ar afla pe Mercur, astfel că a folosit computere performante pentru a simula 4.5 miliarde de ani de impact asupra unei cruste de grafit. Rezultatul a fost entuziasmant: dacă toate calculele sunt corecte, loviturile ar fi produs 16 cvadrilioane de tone de diamante (un 16 urmat de 15 zerouri n.red). Pe scurt, pe Mercur s-ar afla de 16 ori stocul estimat de diamante de pe Pământ!

În 2025, teoria lui Cannon ar putea fi verificată de nava spațialp BepiColombo, care va ajunge la Mercur. Sonda spațială ar putea căuta lumina infraroșie reflectată de diamante, a explicat Cannon.

Oamenii de știință consideră că temperaturile pe partea însorită a planetei pot atinge până la 426 de grade Celsius, în timp ce noaptea temperatura scade la -201 grade Celsius. Temperatura medie pe Mercur este de 178 de grade. În aceste condiții, o expediție umană, pentru a mina diamantele, pe Mercur este imposibilă în prezent, însă în următoarele mii de ani sunt șanse reale ca cineva să se îmbogățească de pe urma acestor prețioase.