• Bennu este un asteroid Apollo descoperit de programul LINEAR la 11 septembrie 1999.
  • Bennu prezintă un potențial risc de impact cu Pământul și apare în sistemul de monitorizare Sentry pe locul al treilea, pe Scala Palermo
  • Asteroidul se apropie de Pământ, la fiecare șase ani, la mai puțin de 300.000 de kilometri.
  • OSIRIS-REx va elibera duminică din spațiu o capsulă care va conține roci de asteroid
  • Eșantionul poate oferi informații despre Bennu, care e posibil să se ciocnească cu Pământul

Primele mostre din asteroidul Bennu vor ajunge pe Pământ. Nava spațială OSIRIS-REx va elibera duminică din spațiu o capsulă cu mostrele, care ne-ar putea da indicii despre originile universului nostru. NASA spune că ar putea colecta și informații despre Bennu, care are șanse să se ciocnească cu Pământul în viitor

Studierea eșantionului îi poate ajuta pe oamenii de știință să înțeleagă detalii cheie despre originile sistemului nostru solar.

Sonda a coborât de 4 ori pe suprafața asteroidului unde l-a atins câteva secunde. A captat pietricele praf, se pare că undeva între 400 de grame și 1 kg.

CE SĂRBĂTORESC ROMÂNII AZI
ASTRAZENECA RETRAGE VAXZEVRIA
PROTESTE LA EUROVISION
CUM ARATĂ UE FĂRĂ GEN Z?
EUROPA TE CHEAMĂ ÎN VACANȚA DE VIS
CÂT PLĂTEȘTI PENTRU UN APARTAMENT NOU ÎN BUCUREȘTI?

„După 3 ani de călătorie prin sistemul solar, sonda va ajunge lângă pământ, va elibera capsulele cu materialul de pe asteroid, și după care se va duce după alt asteroid, unde va ajunge în 2026. Asteroidul e important pentru că praful ăla de pe el, nu a pățit nimic timp de vreo 4 miliarde de ani. Și ne arată nouă cum era materia acum 4 miliarde de ani”, spune Cristian Român, senior editor revista Știință și Tehnică.

„El va fi interesant pentru cercetători, pentru că avem de fapt eșantioane din felul în care arăta sistemul solar atunci când se forma”, explică  Cristian Român.

Cristian Român: „Este foarte interesant de observat compoziția acestui asteroid, pentru că se pare că e compus din foarte mult carbon și în același timp s-a identificat și apă înghețată în eșantioanele recoltate.”

„Analiza eșantioanelor de pe Bennu ne vor ajuta să găsim soluții tehnologice pentru a îndepărta amenințarea asteroizilor”, a spus Cristian Român, la Aleph News.