• Oamenii de știință neozeelandezi au descoperit mii de spongieri albiți în luna mai a acestui an, în apele reci din largul coastei sud-vestice a țării.
  • Descoperirea alarmantă are loc în contextul creșterii continue a temperaturilor oceanice.
  • Bureții de mare joacă un rol crucial în ecosistemele marine, oferind hrană și adăpost pentru alte animale marine, cum ar fi crabi, alge și pești.

În Noua Zeelandă au apărut imagini șocante care arată cum milioane de bureți maro mor încet pe fundul oceanelor. Potrivit cercetătorilor marini, este cel mai grav fenomen de albire în masă de acest tip înregistrat vreodată.

Potrivit CNN, descoperirea are loc în contextul creșterii continue a temperaturilor oceanice, o tendință despre care oamenii de știință spun că se datorează în mare parte emisiilor de combustibili fosili care încălzesc planeta.

Oamenii de știință neozeelandezi au descoperit mii de spongieri albiți în luna mai a acestui an, în apele reci din largul coastei sud-vestice a țării. Descoperirile ulterioare au arătat că pagubele au fost mult mai grave, milioane – posibil zeci de milioane – de bureți de mare fiind afectați în întreaga regiune.

OFICIAL, AVEM O NOUĂ STAȚIUNE
AI ACEEAȘI RUTINĂ LA JOB?
ZELENSKI RĂSUFLĂ UȘURAT
CÎRSTOIU: MANDATUL MEU E PE MASA COALIȚIEI
CE SCOP ARE ISRAELUL

Acesta este unul dintre cei mai numeroși bureți din Fiordland și, prin urmare, este un eveniment de mare importanță„, a declarat James Bell, profesor de biologie marină la Universitatea Victoria din Noua Zeelandă.

Ocenele se transformă în cimitire albe

Bell a declarat că, în ciuda albirii în masă extinse, unii bureți erau încă în viață și consumau oxigen.
Această regiune era atât de bogată în viață marină, iar când am descoperit-o era aproape ca un cimitir alb, a fost cu adevărat devastator„, a spus el. Suntem capabili să facem experimente pentru a încerca să înțelegem cât de afectați au fost spongierii de temperaturile mai ridicate. Din păcate, mulți dintre ei erau deja foarte pe moarte.”

Bureții de mare au diferite culori și texturi și joacă un rol crucial în ecosistemele marine, oferind hrană și adăpost pentru alte animale marine, cum ar fi crabi, alge și pești.

Ei pompează volume mari de apă și captează bacterii, plancton și alge și, de asemenea, reciclează carbonul de pe fundul mării„, aspun cercetătorii. De asemenea, ei oferă adăpost pentru creaturile marine și măresc zonele de habitat de pe fundul mării. Sunt creaturi foarte puțin apreciate„.

Anul trecut a fost, pentru al treilea an consecutiv, cel mai cald înregistrat vreodată pentru oceanele lumii, ceea ce a generat un stres suplimentar masiv asupra ecosistemelor marine.

Încălzirea temperaturilor oceanelor afectează populațiile de bureți de mare și în alte părți ale Noii Zeelande, a spun specialiștii. În zonele de coastă din nordul țării au fost descoperite întinderi de bureți de mare morți. S-a constatat că unii se topeau” pe fondul unui val de căldură marină prelungit.