• Cercetătorii au găsit o soluție prin care să reducă numărul deșeurilor din plastic.
  • Până în prezent, au fost produse peste 8 miliarde de tone de plastic.
  • În Oceanul Pacific, sunt peste 80.000 de tone de plastic.

Cercetătorii au găsit o soluție pentru a reduce numărul deșeurilor din plastic. Aceștia sunt de părere că vor reuși să amelioreze criza de mediu cu care ne confruntăm.

Conform lui Michael Marshall, doar în Oceanul Pacific, în momentul de față, sunt aproximativ 80.000 de tone de plastic. Din cauza faptului că reciclarea nu este o soluție care să fi stârnit prea mult interes în rândul oamenilor, o nouă rezolvare a fost găsită.

Mai exact, microorganismele se pare că pot fi soluția salvatoare. Acestea pot descompune plasticul și le pot „mânca”. Acest lucru poate reduce, în mod considerabil, cantitatea de deșeuri de pe întreaga planetă.

MACRON: EUROPA POATE MURI
XI MERGE LA PARIS
PICASSO ÎȘI DEDICĂ VIAȚA ARTEI
KIEVUL SE DIGITALIZEAZĂ
E-SKIN IMITĂ ATINGEREA UMANĂ
PROGNOZA METEO DE PAȘTE

Conform Plastics Europe, doar în anul 2020, au fost produse peste 367 de milioane de tone de deșeuri din plastic, se arată pe site-ul The Guardian. Mai mult decât atât, conform unui studiu realizat în anul 2017, începând cu anii 1950, planeta a produs aproximativ 8,3 miliarde de tone de plastic.

Ce sunt enzimele și cum pot ajuta în lupta împotriva deșeurilor din plastic

Enzimele sunt molecule complexe ce au capabilitatea de a accelera reacțiile chimice. Acestea pot micșora timpul de descompunere al plasticului, prin „consumarea acestuia”.

Un rol important în ceea ce privește aceste cercetări îl are Wolfgang Zimmermann de la Universitatea Leipzig din Germania. Împreună cu echipa sa, a studiat enzimele numite „cutinaze”, obținute de la bacterii precum Thermobifida cellulosilytica. Rezultatul a fost unul îmbucurător: aceste enzime sunt suficient de puternice pentru a putea descompune deșeurile din plastic.

În prezent, există un număr mare de enzime care pot „mânca” plasticul, întrucât cercetări pe această temă au fost realizate de-a lungul ultimilor zeci de ani. Cu ajutorul lor, am putea reduce semnificativ poluarea cu deșeuri din plastic.