• Meduzele pot inversa procesul de îmbătrânire și se pot naște din nou.
  • Majoritatea meduzelor urmează un ciclu similar de naștere și moarte.
  • Oamenii de știință au luat proteinele meduzelor folosite în bioluminescență și le-au folosit pentru a obține compuși care ajută la cartografierea creierului.

Cercetătorii cred că o specie de meduză nemuritoare care poate inversa procesul de îmbătrânire deține cheia pentru înțelegerea îmbătrânirii umane și pentru a crea noi tipuri de medicamente. Majoritatea meduzelor urmează un ciclu similar de naștere și moarte. Își încep viața ca larve în derivă, se atașează de fundul mării și se transformă în polipi, apoi se clonează și formează colonii de grămezi, ale căror membri se ramifică în cele din urmă și iau forma familiară de meduză pe care suntem obișnuiți să o vedem în oceane și acvarii.

Cu toate acestea, o specie, Turritopsis dohrnii, adaugă o etapă finală neașteptată la acest proces. Atunci când este amenințată, fie de răni, fie de condițiile oceanice dure, se poate transforma într-o formă asemănătoare unui chist care se reatașează la coloniile de pe fundul mării și revine la stadiul de polip, înainte de a trece din nou prin procesul de dezvoltareÎn noua cercetare publicată în Proceedings of the National Academy of Sciences, Maria Pascual-Torner, de la Universitatea spaniolă din Oviedo, împreună cu colegii săi, descrie rezultatele studiului genomului Turritopsis dohrnii.

Pentru a-și realiza studiul, ei au comparat genomul meduzei nemuritoare cu cel al unei specii înrudite, Turritopsis rubra, meduza purpurie, care nu-și poate inversa procesul de îmbătrânire la fel de ușor. analizând cele două meduze, oamenii de știință au descoperit că meduza nemuritoare avea de două ori mai multe gene asociate cu repararea și protecția ADN-ului și prezenta mutații care permiteau meduzelor să împiedice diviziunea celulară și să prevină ruperea telomerilor, capacele protectoare de deasupra cromozomului.

În timpul procesului de metamorfoză, meduzele nemuritoare au redus, de asemenea, la tăcere genele de dezvoltare pentru a reveni la formele lor anterioare și au activat alte gene care au permis celulelor care au revenit să se specializeze din nou, pe măsură ce coloniile se ramificau din nou în indivizi înotători.

Înțelegerea îmbătrânirii și a ADN-ului nu este singura descoperire medicală importantă pe care oamenii de știință au descoperit-o cu ajutorul meduzelor. Multe specii de meduze, precum și alte creaturi subacvatice, au proteine care le fac să se lumineze într-o formă naturală de neon cunoscută sub numele de bioluminescență. Aici, potențialul este mult mai puțin teoretic.

Oamenii de știință au luat proteinele meduzelor folosite în bioluminescență și le-au folosit pentru a obține compuși care ajută la cartografierea creierului și la cercetarea bolilor prin iluminarea proteinelor.