STUDIU. Mâncatul unui mic dejun mare și o cină ușoară nu te determină să arzi mai multe calorii

mic dejun
  • Persoanele care consumă cea mai mare parte a caloriilor dimineața nu slăbesc mai mult decât cele care consumă mai multe calorii seara, dar s-ar putea să se simtă mai puțin înfometate în timpul zilei.
  • Spre deosebire de studiul britanic, alte cercetări au sugerat că persoanele care mănâncă un mic dejun copios pot înregistra scăderi ale indicelui de masă corporală.
  • Persoanele participante la studiu au spus că au simțit mai puțină senzație de foame pe parcursul zilei atunci când au consumat cea mai mare parte a caloriilor la micul dejun.

Ideea comună că un mic dejun copios și o cină ușoară ajută oamenii să ardă mai multe calorii poate fi greșită. O nouă cercetare publicată vineri în revista Cell Metabolism a constatat că consumul majorității caloriilor dimineața nu îi ajută pe oameni să slăbească mai mult decât consumul acestor calorii seara.

Constatările s-au bazat pe un experiment controlat la care au participat 30 de adulți din Marea Britanie care erau obezi sau supraponderali. Timp de patru săptămâni, participanții au urmat una dintre cele două diete: Aproximativ jumătate dintre ei au consumat 45% din caloriile zilnice la micul dejun, urmat de 35% la prânz și 20% la cină. Cealaltă jumătate a consumat 20% din caloriile zilnice la micul dejun, urmat de 35% la prânz și 45% la cină.

Grupurile au făcut apoi schimb de locuri, urmând regimul opus timp de încă patru săptămâni. Ambele grupuri au consumat puțin mai mult de 1.700 de calorii pe zi. Micul dejun mare a constat în alimente precum cereale, pâine prăjită, ouă, cârnați, smoothie-uri și iaurt. Cinele mari au constat în alimente precum stroganoff de vită și ciuperci cu orez, paste bolognese sau cotlete de porc cu cartofi și mazăre.

Cercetătorii nu oferă adesea mese participanților la studiu, astfel că studiul oferă o privire rară asupra modului în care un singur factor – momentul celei mai mari mese zilnice a unei persoane – afectează metabolismul și pierderea în greutate.

La final, cercetătorii au adunat câtă greutate totală a pierdut fiecare grup după patru săptămâni de dietă cu mic dejun mare și de dietă cu cină mare. Rezultatele au ieșit la fel: în jur de 2,5 kilograme.

Aceasta este o dovadă clară că oamenii nu au ars mai multe calorii mâncând un mic dejun mare, potrivit lui Courtney Peterson, profesor asociat de științe nutriționale la Universitatea Alabama din Birmingham, care nu a fost implicat în cercetare.

Rezultatele arată că nu există un efect magic de ardere a grăsimilor din cauza momentului în care iei masa”, a spus Peterson. Cu toate acestea, persoanele participante la studiu au spus că au simțit mai puțină senzație de foame pe parcursul zilei atunci când au consumat cea mai mare parte a caloriilor la micul dejun. Așadar, este posibil ca micul dejun copios să ajute la pierderea în greutate pe perioade mai lungi de timp prin scăderea apetitului, a spus Peterson.

Există două moduri de a pierde în greutate: Fie puteți arde mai multe calorii, fie puteți mânca mai puțin, a spus ea. În lumea reală, dacă oamenii sunt mai puțin înfometați, mănâncă mai puțin, așa că asta se traduce de obicei prin pierderea în greutate.

Alexandra Johnstone, autorul principal al studiului și cercetător la Universitatea Aberdeen din Scoția, a declarat că un mic dejun copios ar putea, de asemenea, să îi ajute potențial pe oameni să își controleze apetitul pentru a se ține de o dietă care să țină cont de calorii.

Mesele luate devreme ar putea avea în continuare beneficii

Spre deosebire de studiul britanic, alte cercetări au sugerat că persoanele care mănâncă un mic dejun copios pot înregistra scăderi ale indicelui de masă corporală.

Martha Belury, profesor de nutriție umană la Ohio State University, a declarat că noul studiu ar fi putut observa un efect mai mare de pierdere în greutate dacă cercetătorii ar fi oferit subiecților mai multe alimente de înaltă calitate, bogate în nutrienți.