Opt sfaturi pentru a-ți face copiii să aibă un program bun de somn. Ce recomandă medicii

somn copii
  • Dr. Chiu recomandă anumite practici pentru a-i ajuta pe copii să-și îmbunătățească programul de somn.
  • Obiceiurile bune de somn încep cu trezirea la o oră rezonabilă.
  • Orele de masă sunt direct legate de programul de somn.

Dacă copiii stau treji până după miezul nopții și nu se ridică din pat decât după prânz, sunt într-o companie bună. Deoarece copiii au ieșit de la școală în timpul verii și și-au petrecut zilele și nopțile cu prietenii sau au stat până târziu pentru a se uita la o emisiune TV, mulți dintre ei nu mai au programul obișnuit de somn, spune Dr. Kelly Chiu, pediatru primar la Boston Children’s Primary Care at Martha Eliot.

Atunci când nu există o mulțime de lucruri de făcut într-o zi, este ușor pentru copii să nu aibă un motiv să se trezească, spune Dr. Chiu. Iar atunci când somnul copiilor este oprit, are un efect mare asupra modului în care se simt toată ziua. Dr. Chiu recomandă anumite practici pentru a-i ajuta pe copii să-și îmbunătățească programul de somn.

1. Stabiliți o oră pentru trezirea de dimineață

Obiceiurile bune de somn încep cu trezirea la o oră rezonabilă. Trezirea până la ora 9 dimineața este un compromis bun atunci când nu mai este școală, spune Chiu. Odată ce copiii încep să se trezească la o oră rezonabilă, este mai probabil ca ei să fie obosiți noaptea.

Ea spune că cel mai bine este să mențineți același program în fiecare zi a săptămânii, mai degrabă decât să dormiți până târziu în weekenduri. A avea o variație a tiparelor de somn este o problemă pentru mulți copii mai mari. A fi consecvent în fiecare zi este într-adevăr cheia pentru a avea un somn satisfăcător.

2. Țineți un program zilnic

Nu trebuie să planificați fiecare minut al zilei, dar având un fel de program îi va ajuta pe copiii să rămână pe drumul cel bun.Copiii ar trebui să aibă totuși treburi de făcut și să petreacă ceva timp citind sau învățând în timpul zilei, spune Dr. Chiu. Nu trebuie să petreacă mult timp învățând, chiar și 30 de minute sunt bune. Există o mulțime de resurse online gratuite pentru îmbogățirea academică.

3. Stabiliți ore regulate de masă

Orele de masă sunt direct legate de programul de somn. Atunci când copiii se trezesc târziu, cea mai mare parte a mâncării lor se face în ultimele ore ale zilei, spune Dr. Chiu. Dacă sunteți obișnuiți să mâncați târziu, veți ajunge să vă fie foame noaptea. Ea recomandă să vă asigurați că copiii iau micul dejun și prânzul la ore rezonabile, pentru a le muta ciclurile de foame mai devreme în timpul zilei.

4. Monitorizați și limitați utilizarea ecranelor

Dr. Chiu spune că tehnologia se află la baza multor probleme de somn. Ea recomandă stabilirea de timpuriu a unor reguli clare cu privire la tehnologie și respectarea lor.

  • Opriți toate dispozitivele până la ora 21:00. Dispozitivele sunt cele care îi țin pe majoritatea copiilor treji până târziu. Fără ele, nu sunt multe alte lucruri de făcut seara târziu, iar copiii vor putea să adoarmă mai ușor.
  • Permiteți utilizarea dispozitivelor doar în zonele comune ale casei, nu în dormitoare.
  • Nu le permiteți copiilor să folosească dispozitivele până când nu își termină treburile sau lucrările academice.

5. Obțineți o activitate în aer liber

Încurajați-vă copilul să petreacă timp afară, fie că este vorba de o plimbare, de mersul pe bicicletă sau de joaca în curtea din spate sau în parc.

A face mișcare în timpul zilei îi va ajuta să doarmă mai bine noaptea, împărtășește Dr. Chiu. În cazul în care copiii joacă în sporturi sau cluburi după școală, acest program consistent îi va avantaja atunci când vine vorba de obținerea unui somn complet.

6. Nu permiteți siestele

Odată ce copiii au depășit nevoia de somn – de obicei până la vârsta de 5 ani – nu ar trebui să doarmă în timpul zilei. Chiar și un pui de somn scurt poate da peste cap programul de somn al copilului dumneavoastră.

7. Creați un mediu de somn confortabil

Copilului îi va fi mai ușor să doarmă dacă dormitorul său este un loc în care se simte confortabil. Dr. Chiu oferă aceste sfaturi:

  • păstrați dormitorul fără dispozitive
  • asigurați-vă că este o temperatură confortabilă pentru somn
  • amplasați o lampă de veghe în cameră, dacă aceasta îl ajută pe copil să se simtă mai confortabil
  • creați o rutină înainte de culcare, cum ar fi să faceți o baie sau să citiți înainte de culcare.

8. Amintiți-vă că copiii sunt flexibili

Odată cu începerea școlii și cu viața care devine puțin agitată din cauza noilor programe școlare și de muncă, atât părinții, cât și copiii se pot simți foarte stresați. Copiii sunt foarte rezilienți și flexibili, așa că nu vă simțiți vinovați încercând să le ajustați programul, spune Dr. Chiu. Încercați să găsiți un program care să fie rezonabil, iar copilul va simți o diferență pozitivă.