• Multe dintre procesele care au loc în creier au loc și în celulele ganglionare ale retinei, un alt strat de celule care alcătuiesc retina.
  • Imagistica retinei se pretează, de asemenea, să fie interpretată de aplicații de inteligență artificială.
  • Boala are un debut insidios, cu un declin treptat al proceselor cognitive.

Cercetările arată acum că ar putea fi o fereastră către creier și ar putea acționa ca un sistem de avertizare timpurie pentru declinul cognitiv. Un număr tot mai mare de cercetări sugerează că retina este mai subțire la persoanele care suferă de boala Alzheimer, reflectând pierderea de celule care caracterizează această boală neurodegenerativă.

Persoanele care au participat la un studiu aveau 45 de ani, ceea ce reprezintă o vârstă tânără pentru a investiga boli neurologice legate de vârstă, cum ar fi Alzheimer. Dar tratamentele și intervențiile sunt mai eficiente atunci când sunt administrate în primele stadii ale bolii Alzheimer și este esențial pentru găsirea unor modalități de a identifica cât mai devreme posibil riscul persoanelor.

Identificarea facilă a riscului va ajuta, de asemenea, la studiile clinice pentru tratamentele împotriva bolii Alzheimer. Retina (partea din spate a ochiului) face parte din sistemul nervos central, iar unele dintre celulele sale sunt conectate direct la creier.

NEGULESCU IA PREMIU PENTRU ȘTIINȚĂ
HARRY NU PRIMEȘTE MAI MULTĂ SECURITATE
FBI CERCETEAZĂ PRĂBUȘIREA DIN BALTIMORE
FACEM ECONOMIE LA ELECTRICITATE
PAKISTANUL, LOVIT DE PLOI
ȘTII DE VREME? AU CĂZUT 14 RECORDURI DE CĂLDURĂ

Multe dintre procesele care au loc în creier au loc și în celulele ganglionare ale retinei, un alt strat de celule care alcătuiesc retina. Aceasta include unele dintre procesele anormale comune în boala Alzheimer, cum ar fi depunerea anormală a proteinei beta amiloide și pierderea celulelor.

Imagistica retinei are multe avantaje față de alte tehnologii imagistice. Este rapidă, fiecare scanare durând doar câteva secunde, neinvazivă, nedureroasă și relativ ieftină. De asemenea, este deja disponibilă pe scară largă. În Aotearoa, fiecare departament oftalmologic din spital are un dispozitiv de tomografie cu coerență optică (OCT) pentru imagistica retinei, iar aceste dispozitive sunt din ce în ce mai disponibile în clinicile de îngrijire primară și în magazinele de optometrie.

Imagistica retinei se pretează, de asemenea, să fie interpretată de aplicații de inteligență artificială. Acest lucru înseamnă că evaluarea riscului de boală Alzheimer din retină ar putea fi rapidă, ușoară și disponibilă pe scară largă. Din aceste motive, cercetătorii încep să investigheze cât de devreme începe să se subțieze retina în cazul bolii Alzheimer.

Boala are un debut insidios, cu un declin treptat al proceselor cognitive, cum ar fi memoria, dar patologia de bază tinde să fie destul de avansată până în momentul în care oamenii observă simptomele și caută tratament medical.

Dacă poate fi identificată subțierea retinei înainte ca simptomele să devină evidente, ar fi posibil să fie identificate persoanele care se află în primele etape ale bolii Alzheimer.