- Un studiu efectuat pe un eșantion de 9200 de studenți a evaluat gradul de acceptare a teoriei evoluției.
- Studiul a constatat că studenților le lipsesc cunoștințe substanțiale despre această teorie.
- Credința religioasă reprezintă principalul factor în acceptarea evoluției.
Un studiu efectuat pe un eșantion de 9200 de studenți din 26 de țări europene aflați în primul an de facultate, a evaluat gradul de acceptare a teoriei evoluției și a luat în calcul mai mulți factori, printre care credințele religioase și cunoștințele legate de evoluționism.
Întrebările propuse ale studiului
Factorii legați de religie, programul de studiu și cunoștințe legate de evoluție au creat trei întrebări care au pus baza studiului citat:
„Care este nivelul de cunoștințe despre evoluție, acceptarea evoluției și credința religioasă la studenții europeni din primul an de facultate, care urmează programe de biologie și non-biologie?”
„Care este relația dintre cunoștințele despre evoluție, acceptarea evoluției și credința religioasă la studenții universitari europeni din primul an de studii în programe de biologie și non-biologie?”
„Care sunt principalii factori care influențează acceptarea evoluției la studenții universitari europeni din primul an?”
Rezultatele cercetării
Studiul a constatat că, în ciuda diferențelor dintre țările europene în ceea ce privește mediul cultural și sistemele educaționale, studenții europeni înscriși în primul an de facultate acceptă în general evoluția, însă, cu toate că sunt înscriși în programe de studiu legate de biologie, le lipsesc cunoștințe substanțiale despre această teorie. Efectul vârstei, sexului, apartenenței unei țări și al faptului că un student este sau nu înscris într-un program universitar legat de biologie este neglijabil. Credința religioasă reprezintă principalul factor în acceptarea evoluției.
Concluziile studiului indică faptul că, majoritatea sistemelor educaționale europene pentru învățământul superior, indiferent de țara unde se află, găzduiește studenți care acceptă evoluția. Se pare că diferențele de cunoștințe dintre țări nu reflectă nici măsura în care programele școlare acoperă biologia evoluționistă, nici procentul de studenți cu studii în domeniul biologiei din eșantioanele de țări.