• Un nou studiu al Universității de Stat din Carolina de Nord a descoperit că țânțarii pot transfera bacterii la oameni și pe suprafețele casnice.
  • Aceștia înțeapă și pot transmite boli prin sângele lor.
  • Cercetătorii speră să continue studiul prin expunerea țânțarilor la o bacterie care nu se găsește pe pielea umană.

Studiul, primul de acest fel, a examinat microbiomul exterior și interior al țânțarilor găsiți în casele din Coasta de Fildeș, Africa. Ipoteza noastră este că țânțarii pot transfera fizic bacteriile prin aterizarea pe dumneavoastră sau prin defecarea pe suprafețele casnice, așa cum fac muștele”, a declarat R. Michael Roe, William Neal Reynolds Distinguished Professor of Entomology la NC State și coautor al studiului.

Cercetătorii au constatat că la țânțari exista o diversitate bacteriană mai mare la nivel intern decât la nivel extern și au găsit, de asemenea, fructobacillus, care se găsește, în general, în surse de nectar precum florile și stupii de albine, precum și cantități mari de Staphylococcus și două variante de Rickettsia, care sunt asociate cu boli umane și animale.

Cercetătorii speră să continue studiul prin expunerea țânțarilor la o bacterie care nu se găsește pe pielea umană și să vadă dacă aceasta se transferă pe o membrană artificială sau pe brațul uman.