• Cercetătorii și-au publicat concluziile la 14 octombrie pe baza de date de preprint bioRxiv, astfel încât acestea nu au fost încă revizuite de colegi.
  • Cercetătorii au descoperit că proteina spike mutantă a virusului Omicron i-a permis acestuia să se eschiveze de la imunitate.
  • Virusul a ucis 80% dintre șoarecii de laborator infectați cu el.

Oamenii de știință de la Universitatea din Boston au creat o versiune hibridă a coronavirusului care provoacă COVID-19. Experimentele lor au stârnit controverse, cu titluri care susțineau că cercetătorii au făcut virusul mai letal, iar oficialii universității au denunțat aceste afirmații ca fiind false și inexacte.

Noul virus purtător de Omicron – construit prin atașarea proteinei spike de la o versiune Omicron a virusului la virusul original SARS-CoV-2 – a ucis 80% dintre șoarecii de laborator infectați cu el, ceea ce îl face mai grav decât varianta originală Omicron, care nu a ucis niciun șoarece infectat.

Cu toate acestea, virusul hibrid a fost totuși mai puțin letal decât varianta originală Wuhan a virusului, care a ucis 100 la sută dintre șoarecii de laborator infectați.

UNDE MERGI AZI?
TEHERAN: IRAN NU PLĂNUIEȘTE UN RĂSPUNS
INS: PIAȚA REZIDENȚIALĂ SCADE
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE

Oamenii de știință de la Laboratoarele Naționale pentru Boli Infecțioase Emergente (NEIDL) de la Universitatea din Boston au creat virusul chimeric pentru a studia modul în care versiunile Omicron ale virusului, care au apărut pentru prima dată în 2021, eludează imunitatea acumulată împotriva tulpinilor anterioare și totuși provoacă o rată mai mică de infecții grave.

După ce au expus șoarecii fie la virusul chimeric, fie la virusul Omicron BA.1, care apare în mod natural, cercetătorii au descoperit că proteina spike mutantă a virusului Omicron i-a permis acestuia să se eschiveze de la imunitate, dar că spike-ul mutant nu a fost responsabil pentru faptul că Omicron este mai puțin sever.

În concordanță cu studiile publicate de alții, această lucrare arată că nu proteina spike este cea care determină patogenitatea Omicron, ci alte proteine virale. Determinarea acestor proteine va duce la îmbunătățirea diagnosticării și a strategiilor de gestionare a bolii, a declarat autorul principal Mohsan Saeed, profesor asistent la NEIDL, potrivit STAT.

Deși cercetarea a fost efectuată în mod corespunzător într-un laborator de nivel 3 de biosecuritate și aprobată de un comitet intern de revizuire a biosecurității și de Comisia de Sănătate Publică din Boston, controversa se învârte în jurul studiului deoarece cercetătorii nu au autorizat lucrarea cu Institutul Național de Alergii și Boli Infecțioase, care a fost unul dintre finanțatorii săi, a relatat STAT.