• Noua imagine a Telescopului Spațial James Webb arată scheletul prăfuit al galaxiei îndepărtate NGC 628.
  • Aceasta este o galaxie care, probabil, seamănă foarte mult cu ceea ce credem că arată Calea Lactee a noastră”, a declarat într-un interviu pentru The Independent Gabriel Brammer, astronom la Cosmic Dawn Center din cadrul Niels Bohr Institute de la Universitatea din Copenhaga, care a distribuit imaginea pe Twitter luni.
  • Poți vedea toate aceste noduri de stele individuale care se formează, supernovele individuale care s-au declanșat și poți studia cu adevărat acest lucru în detaliu.”

FII BOGAT ÎN ROMÂNIA
MATTY HEALY, DESPRE ALBUMUL LUI SWIFT
DE LA GOYA LA... YOGA
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A STRIGĂTULUI
CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
BLIKEN AJUNGE ÎN CHINA

Brațele spiralate ale NGC 628 au mai fost imaginate înainte, dar imaginile galaxiei realizate în lumină vizibilă de către telescopul spațial Hubble nu seamănă deloc cu structura spiralată purpurie observată în imaginea în infraroșu mediu a lui Webb.

Dacă te uiți la această galaxie cu Hubble sau cu telescoapele de la sol”, a spus Dr. Brammer, „vezi stele albastre, stele roșii, brațe spiralate și rânduri de praf”.

Aceste rânduri de praf, filamente maro-roșiatice din brațele spirale tind să blocheze stelele în imaginile vizibile realizate de Webb și de alte telescoape, scrie The Independent.

În infraroșul mijlociu, ceea ce vezi de fapt este inversul acestui lucru, unde praful nu mai absoarbe, observăm direct praful însuși care acum strălucește, deoarece praful însuși emite”, a spus Dr. Brammer. Vedem mai degrabă o imagine a gazului și a prafului din această galaxie, decât a stelelor.”

Webb a luat imaginea NGC 628 pe 17 iulie și a transmis-o înapoi pe Pământ, unde a fost înregistrată în Arhiva Barbara Mikulski pentru telescoape spațiale (MAST), unde datele sunt disponibile pentru oricine, inclusiv pentru public. Dr. Brammer studiază, de fapt, galaxii foarte îndepărtate în propria sa activitate, mai degrabă decât galaxii relativ apropiate, cum ar fi NGC 628, dar când a văzut imaginea brută în datele de luni dimineață, a știut că vrea să o prelucreze color și să o împărtășească.

A fost într-adevăr primul lucru care a ieșit în evidență”, a spus el. M-a uimit cu adevărat în secunda în care am deschis-o pe ecran”.

În timp ce NASA a făcut un mare spectacol din dezvăluirea primelor cinci imagini Webb, în culori, pe 12 iulie, telescopul nu a stat aproape deloc degeaba de atunci și continuă să ia imagini și să le plaseze în arhiva MAST, potrivit Dr. Brammer. Pentru astronomii care au așteptat mai mult de 20 de ani pentru a avea șansa de a vedea ce poate face Webb, este o perioadă extrem de interesantă.”

Așteptăm Webb, în unele cazuri, de zeci de ani și cu toții, în ultima săptămână, nu prea am dormit, ne uităm la cât mai multe imagini diferite ale lui Webb”, a declarat Dr. Brammer. Totul este cu adevărat spectaculos”.