• Bacteriile rezistente la medicamente apar în peste 2,8 milioane de infecții și sunt responsabile de 35.000 de decese pe an.
  • Superbacteriile rezistente la antibiotice comune cauzează boli precum septicemia, infecțiile tractului urinar și pneumonia.
  • Hidrochinina a fost eficientă împotriva agentului patogen pseudomonas aeruginosa, care este asociat cu rate ridicate de mortalitate, între 30% și 50%.

Cercetătorii au descoperit că un compus prezent în mod natural în copaci este eficient în combaterea bacteriilor. Bacteriile rezistente la medicamente apar în peste 2,8 milioane de infecții și sunt responsabile de 35.000 de decese pe an, superbacteriile rezistente la antibiotice comune cauzând boli precum septicemia, infecțiile tractului urinar și pneumonia.

Acum, oamenii de știință de la Universitatea din Portsmouth, într-un studiu publicat în revista Tropical Medicine and Infectious Diseases, au descoperit că hidrochinina, un compus care poate fi utilizat pentru tratarea malariei la om, are activitate de distrugere a bacteriilor împotriva mai multor microorganisme.

Un purtător de cuvânt al universității a declarat rezistența antimicrobiană a devenit una dintre cele mai mari amenințări la adresa sănătății publice la nivel global. Aceasta apare atunci când bacteriile, virușii, ciupercile și paraziții se modifică în timp și nu mai răspund la medicamente, ceea ce face dificilă tratarea infecțiilor. Din această cauză, există o nevoie urgentă de dezvoltare de noi medicamente antimicrobiene pentru a combate infecțiile.

CA ÎNTRE PRIME DOAMNE
EFECTUL „SWIFT” BATE JOCURILE OLIMPICE
ANGELINA JOLIE, ACUZATĂ CĂ I-A ÎNDEPĂRTAT PE COPII DE BRAD PITT
PROTESTE LA EUROVISION
GRETA THUNBERG SE ALĂTURĂ PROTESTELOR
ZELENSKI DEMITE PE BANDĂ RULANTĂ

Lucrând cu colegii de la universitățile Naresuan și Pibulsongkram Rajabhat din Thailanda, echipa a descoperit că hidrochinina a fost eficientă împotriva agentului patogen pseudomonas aeruginosa, care este asociat cu rate ridicate de mortalitate, între 30% și 50%.

Dr. Robert Baldock, de la Școala de Farmacie și Științe Biomedicale din Portsmouth, a declarat: Folosind experimente de ucidere a bacteriilor, am descoperit că hidrochinina a fost capabilă să ucidă mai multe microorganisme, inclusiv agentul patogen comun rezistent la mai multe medicamente, pseudomonas aeruginosa.

Prin studierea mai aprofundată a acestui compus din copaci, sperăm că acesta ar putea oferi în viitor o altă linie de tratament în combaterea infecțiilor bacteriene. Dr. Jirapas Jongjitjitwimol, de la Departamentul de Tehnologie Medicală al Universității Naresuan, a declarat: Cercetările noastre viitoare au ca scop descoperirea țintei moleculare a hidrochininei.

Acest lucru ar ajuta la înțelegerea modului în care compusul acționează împotriva bacteriilor patogene și cum ar putea fi utilizat potențial într-un cadru clinic.