• Semnalul a permis astronomilor să măsoare conținutul de gaz al galaxiei și, prin urmare, să afle masa galaxiei.
  • Această descoperire i-a determinat pe oamenii de știință să concluzioneze că această galaxie îndepărtată are o masă dublă față de cea a stelelor vizibile de pe Pământ.
  • Cercetătorii au detectat semnalul de la o galaxie în formare stelară” intitulată SDSSJ0826+5630.

Un semnal radio aflat la 9 miliarde de ani-lumină de Pământ a fost captat într-o înregistrare record, a anunțat vineri Space.com. Semnalul a fost detectat de o lungime de undă unică, cunoscută sub numele de linia de 21 de centimetri” sau linia de hidrogen”, care ar fi emisă de atomii de hidrogen neutru.

Semnalul capturat de către telescopul radio Giant Metrewave Radio Telescope din India ar putea însemna că oamenii de știință pot începe să investigheze formarea unora dintre cele mai timpurii stele și galaxii, se arată în raport. Cercetătorii au detectat semnalul de la o galaxie în formare stelară” intitulată SDSSJ0826+5630, care a fost emis când Calea Lactee – galaxia în care locuiește Pământul, veche de 13,8 miliarde de ani – avea doar 4,9 miliarde de ani.

Este echivalentul unei priviri înapoi în timp de 8,8 miliarde de ani”, a declarat autorul și cosmologul post-doctoral al Departamentului de Fizică al Universității McGill, Arnab Chakraborty, într-un comunicat de săptămâna aceasta.

CE „MIAU” FĂCUT...
UNDE MERGI AZI?
ORADEA CHEAMĂ DIASPORA ACASĂ
TEHERAN: IRAN NU PLĂNUIEȘTE UN RĂSPUNS

Se pare că galaxiile emit lumină pe o gamă largă de lungimi de undă radio. Însă, până de curând, undele radio cu lungimea de undă de 21 cm fuseseră înregistrate doar de galaxiile din apropiere. O galaxie emite diferite tipuri de semnale radio. Până acum, a fost posibil să se capteze acest semnal special doar de la o galaxie din apropiere, limitând cunoștințele noastre la acele galaxii mai apropiate de Pământ”, a declarat Chakraborty.

Semnalul a permis astronomilor să măsoare conținutul de gaz al galaxiei și, prin urmare, să afle masa galaxiei. Această descoperire i-a determinat pe oamenii de știință să concluzioneze că această galaxie îndepărtată are o masă dublă față de cea a stelelor vizibile de pe Pământ, se arată în raport.