- Google a fost de acord să facă modificări la nivelul businessului de advertising.
- Gigantul american a fost amendat cu 220 mil. de euro.
- Google s-a angajat să îmbunătăţească modul în care serviciile Ad Manager lucrează cu alte platforme.
Gigantul american Google a ajuns la un acord istoric cu autorităţile franceze de concurenţă, în cadrul căruia îşi ia angajamentul că va face modificări în businessul de advertising la nivel global pentru a se asigura că nu va face abuz de poziţie dominantă, potrivit Reuters.
Acordul cu autoritatea de concurenţă din Franţa ar putea reprezenta un prim pas către reechilibrarea balanţei advertisingului în favoarea publisherilor – aşa cum funcţiona piaţa în era pre-internet, înainte ca Google şi Facebook să acapareze lumea.
Practic, acordul anunţat luni reprezintă primul moment în care un gigant american a fost de acord să facă modificări la nivelul businessului de advertising. Totodată, compania Google a fost amendată cu 220 mil. euro.
„Decizia de a sancţiona Google este cu atât mai importantă cu cât este pria decizie din lume care se concentrează pe procesele algoritmice complexe pe care se bazează businessul de advertising online”, a declarat Isabelle de Silva, şefa autorităţii de concurenţă din Franţa.
Supraveghetorul a descoperit că platforma de management a reclamelor pentru publisherii mari – Google Ad Manager – favorizează marketplace-ul de reclame al companiei – Google AdX – unde publisherii vând spaţiu către advertiseri în timp real.
Conform acordului, Google s-a angajat să îmbunătăţească modul în care serviciile Ad Manager lucrează cu alte platforme. Primele modificări vor fi implemnetate în primul trimestru din 2022, iar Google nu va face apel pe această decizie.