- Studiul CMU a comparat brainstorming cu și fără acces la Google.
- Cu Google, participanții au oferit răspunsuri similare.
- Fără Google, răspunsurile au fost mai diverse și mai originale.
Creativitatea e pe cale de dispariție din cauza… internetului. Ne-am stricat pentru că ne gândim prea mult la cuvinte cheie și prea puțin la soluții pentru probleme.
Advertisment
Studiul de la Universitatea Carnegie Mellon arată că atunci când oamenii au acces la internet, ei tind să găsească aceleași răspunsuri – și nu neapărat cele mai originale.
Cercetătorii au cerut unor grupuri de oameni să găsească idei noi pentru un scut sau o umbrelă. Cine a avut Google la dispoziție a repetat aceleași soluții clasice, dese ori și în aceeași ordine, iar cei fără acces au inventat variante mult mai originale și neașteptate.
Recomandări
Profesorul Daniel Oppenheimer explică fenomenul: când vedem o idee gata făcută, mintea noastră se fixează pe ea și nu mai explorează alte opțiuni – ceea ce numesc „efectul fixării”. Morala studiului? Ca să gândim înafara cutiei, prima data trebuie să gândim înafara motorului de căutare.
Citește și
- Congresul american a adoptat „One Big Beautiful Bill”. Legea lui Trump a fost aprobată de Camera Reprezentanților cu 218 voturi pentru
- Au trecut 165 de zile de când Donald Trump e Președintele Americii. Care sunt cele mai importante realizări din cele 4 luni la Casa Albă
- A şasea ediţie a FIDELIS din 2025 începe cu dobânzi de până la 8,25% la emisiunile în lei și până la 6,30% la cele în euro
Partenerii noștri