• Google, motorul de căutare dominant, a fost în centrul unei scurgeri de informații care a dezvăluit detalii despre modul în care clasifică rezultatele căutărilor.
  • Documentele scurse au stârnit neîncredere în rândul comunității SEO, sugerând că Google nu a fost complet transparent în legătură cu factorii de clasare.
  • Informațiile din documente au evidențiat posibile practici neconvenționale, cum ar fi utilizarea datelor de click-uri și a autorității de domeniu în clasarea site-urilor web, motiv pentru care traficul multor site-uri a fost profund afectat.
  • Documentele conțin informații și detalii privind datele colectate de Google.

De peste 25 de ani, modul exact în care Google organizează web-ul a fost una dintre cele mai mari enigme nerezolvate ale internetului, scrie Business Insider.

Google este portița de intrare în internet, de care depind extrem de multe afaceri; totuși, algoritmii săi în permanentă evoluție au rămas un secret bine păzit – până acum, când „Cutia Pandorei” a fost în sfârșit deschisă.

Un tezaur de 2.500 de documente, care conține secrete extrem de râvnite despre modul în care Google clasează rezultatele căutărilor, a început să circule printre câțiva experți în optimizarea motoarelor de căutare, care le-au împărtășit mai pe larg de curând. Google a confirmat că materialul este real.

Recomandări

CÂT DE MULT DĂUNEAZĂ PLASTICUL?
COREEA DE NORD LANSEAZĂ RACHETE HIPERSONICE
CE ECHIPE MERG ÎN OPTIMI LA EURO?
CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN CAZUL LUI GERSHKOVICH
MACRON A DIVIZAT ȚARA
ANCHETA LUI PERRY AJUNGE LA FINAL

Cea mai notabilă revelație din cele 2.500 de documente este că reprezentanții Google au înșelat publicul în trecut privind modul în care Google evaluează și clasifică conținutul pentru motorul de căutare.

Reprezentanții Google au repetat de mai multe ori că click-urile utilizatorilor nu intră în calculul clasificării site-urilor, de exemplu – însă documentele dezvăluite fac referire la mai multe tipuri de click-uri efectuate de utilizatori și indică faptul că acestea intră în clasificarea paginilor în motorul de căutare. 

Erfan Azimi, CEO-ul agenției SEO EA Eagle Digital, care a spus că a dat peste documente pentru prima dată, a lansat un videoclip de 13 minute pe YouTube, acuzând Google că nu a fost transparent în legătură cu cele mai importante semnale care determină ce site-uri apar în jumătatea superioară, cea mai importantă, a paginii de rezultate a motorului de căutare.

„De peste un deceniu, am fost minţiti”, a spus Azimi. „Adevărul trebuie să iasă la iveală”.

Un purtător de cuvânt de la Google a spus că documentele sunt „lipsite de context” și că modul în care funcționează sistemele se pot schimba frecvent. Totodată, cei de la Google au refuzat să comenteze câmpuri specifice din datele dezvăluite.

De ce Google ține Search secret

Relația tensionată dintre SEO-iști și Google a fost accentuată de actualizările algoritmice recente care au afectat traficul site-urilor. În timp ce Google avansează cu căutarea AI generativă, există îngrijorări cu privire la transparența și consecințele acestei evoluții.

Angajaților Google li se dau instrucțiuni stricte să păstreze tăcerea în ceea ce privește Search.

„Toate informațiile scurse vor fi folosite împotriva noastră de SEO-iști, de troli de brevete, de concurenți etc”, scria într-o prezentare internă a Google pentru angajații săi, care a ieșit la iveală anul trecut în timpul procesului antitrust al Departamentului de Justiție împotriva Google.

„Problemele de Search pot inflama liderii lumii care au putere asupra Google, pot cere audieri în Congres etc.”, mai spunea prezentarea.

SEO-iștii sunt pregătiți să monitorizeze cu atenție modul în care regulile deduse din documente vor influența viitorul căutării AI.   

„Suntem pe gheață subțire”

Relația dintre SEO-iști și Google se răcise deja; unii proprietari de afaceri au raportat scăderi catastrofale ale traficului pe site-uri în urma a două actualizări majore recente ale algoritmului de căutare Google în decurs de câteva luni, în timp ce site-uri precum Reddit și Quora au inundat partea de sus a paginilor de rezultate ale căutărilor.

„Un lucru pe care l-am aflat din toate astea este că Google folosește, de fapt, datele despre clickuri mult mai mult decât credeam noi că o face”, a spus Grace Frohlich, consultant SEO la agenția de marketing digital Brainlabs.

La cel mai basic nivel, Google folosește crawleri web – roboți care citesc site-uri web, mapează structurile lor de link-uri și urmăresc diverse cuvinte cheie. Acei crawleri sunt concepuți pentru a se asigura că rezultatele căutărilor Google returnează cele mai relevante și actualizate informații utilizatorului.

Dincolo de asta, modul în care Google cataloghează conținutul „bun” sau „util”, sau unde ar trebui plasate cuvintele cheie și cât de sus ar trebui să apară link-urile pe paginile web, au fost și încă sunt o enigmă în permanentă evoluție.

Deși scurgerea de informații poate să nu schimbe dramatic modul în care site-urile „joacă” jocul Google și poate să nu reflecte neapărat modul în care Google clasează web-ul astăzi, SEO-iștii sunt gata să urmărească atent dacă regulile deduse din documente se vor aplica în noua ordine mondială a căutării AI.

Citește și