- Google nu va mai arăta în căutări linkurile către articolele de presă, odată ce va intra în vigoare legea care obligă marile platforme tech să plătească pentru conținutul jurnalistic afișat.
- Legea prin care companiile tech sunt obligate să plătească pentru conținutul jurnalistic, în urma unui acord cu redacțiile, va intra în vigoare peste șase luni.
- Companiile americane de tehnologie au numit reglementările ,,nesustenabile” .
Google a anunțat joi că va elimina linkurile către articole de știri din funcția sa de căutare pentru utilizatorii canadieni, odată ce va intra în vigoare o nouă lege națională care obligă platformele digitale să despăgubească instituțiile media naționale, scrie WSJ.
Google se alătură acum companiei Meta Platforms, proprietarul platformelor Facebook și Instagram, care a lansat o astfel de amenințare odată ce guvernul va pune în aplicare legea.
Legea, care a primit aprobarea finală din partea parlamentarilor canadieni în urmă cu o săptămână, obligă platformele digitale să încheie acorduri comerciale cu editorii de știri, care înglobează publicații tipărite, online și de radiodifuziune, pentru conținutul lor.
Legea urmărește să ofere un colac de salvare financiară pentru a compensa pierderea veniturilor din publicitate care au migrat către sfera digitală. În cazul în care negocierile eșuează, legea prevede ca cele două părți să recurgă la un arbitraj obligatoriu pentru a stabili compensațiile corespunzătoare.
Nu este clar când va intra în vigoare. După aprobarea formală a legii, oficialii canadieni au declarat că intenționează să se consulte cu reprezentanții industriei cu privire la reglementările finale în ceea ce privește negocierile obligatorii cu posturile de știri.
Meta și Google au susținut că legea ar pune un preț pe linkurile gratuite către paginile web, ceea ce contravine legislației privind drepturile de autor și contravine conceptului unui internet deschis, în care utilizatorii pot căuta și se pot conecta la materiale fără restricții.
,,Acest lucru creează un nivel de nesiguranță a produsului, de incertitudine financiară, care nu credem că nicio afacere nu ar fi în măsură să accepte” , a declarat Kent Walker, președinte al afacerilor globale la Google, o unitate a Alphabet.
Walker a declarat că oficialii de la Google și guvernul canadian au purtat discuții pentru a aborda preocupările companiei, ,,dar nu am obținut un motiv pentru a crede că există o cale viabilă de urmat în acest caz” . Miercuri, premierul Justin Trudeau a declarat că oficialii au luat legătura cu Google pentru a găsi un compromis.
Google a rezistat să emită o amenințare de a bloca accesul utilizatorilor canadieni, așa cum a făcut Meta. Meta a avertizat în urmă cu opt luni de intenția sa de a bloca conținutul de știri pentru utilizatorii din țară – așa cum a făcut pentru o scurtă perioadă în Australia, în urmă cu peste doi ani – și a efectuat luna aceasta teste care limitează unii utilizatori și editori de la vizualizarea sau partajarea unor conținuturi de știri în Canada.
La începutul acestui an, Google a redus disponibilitatea linkurilor de știri pentru utilizatorii canadieni în timpul unui test de cinci săptămâni, în timp ce compania se pregătea cum să răspundă la legislația care, în cele din urmă, a devenit lege.
Companiile americane de tehnologie au numit reglementările ,,nesustenabile” .
Paul Deegan, șeful News Media Canada, un grup de lobby pentru editorii de știri din țară, a declarat că Google și Meta ar trebui să lucreze pentru a se asigura că reglementările finale sunt echilibrate și echitabile, ,,în loc să își demonstreze puterea extraordinară pe piață prin împiedicarea accesului canadienilor la știri corecte și în timp util. „
Citește și
Un star din F1, fan Marvel, a primit o invitație la filmările pentru „Deadpool 3″
O „geantă de mână” microscopică a fost vândută cu peste 60.000 de dolari la o licitație