- Criza microcipurilor duce la maşini scumpe și livrări întârziate
- Producătorii auto nu mai pot acoperi cererea de pe piață
- Mașinile noi s-au scumpit chiar și cu 5%, scrie Ziarul Financiar
- De la cel mult trei luni, termenele de livrare au urcat şi la şase luni
- În 2021, Dacia a închis câteva zile uzina de la Mioveni
- Și Ford a oprit producția de la Craiova câteva zile, în 2021
Vrei mașină nouă? Trebuie să ai răbdare multă, dacă dealer-ul nu o are în stoc. Și să te aștepți și la prețuri mai mari.
Microcipurile sunt de vină. De fapt, lipsa lor, care a afectat producția de mașini în toată Europa. Efectele sunt simțite tot de cumpărător: plătește cu până la 5% mai mult și așteaptă până la șase luni ca să-și ia mașina. Înainte, aștepta cel mult 3 luni. Iar discounturile au ieșit și ele din discuție.
În plus, din cauza lipsei de componente electronice, s-au scumpit mai multe opţionale, de la anumite sisteme de siguranţă, până la sistemele de navigaţie.
Criza a fost provocată de nevoia mare de cipuri pentru producţia de console pentru jocuri, calculatoare şi televizoare, produse care au fost la mare căutare cât am stat acasă, în pandemie.