• Perplexity a semnat un parteneriat cu Time, Fortune și alte publicații.
  • Jurnaliștii primesc o parte din veniturile publicitare încasate de chatbot.
  • Chatboții continuă să fie acuzați de plagierea presei tradiționale.

Inteligența Artificială consumă presă, iar acum a decis să și plătească pentru asta. Chatbotul a încheiat un acord cu mai multe companii media de succes. Acestea vor primi o parte din veniturile publicitare generate de Perplexity.

Ce presupune acordul dintre Perplexity și companiile media?

Acordul implică partajarea veniturilor publicitare între Perplexity și partenerii media. Start-up-ul va afișa conținut sponsorizat sub formă de „întrebări conexe” sub anumite răspunsuri. Printre partenerii media se numără Time, The Texas Tribune, Entrepreneur, Fortune și Der Spiegel. Acest parteneriat are scopul de a sprijini financiar jurnalismul de calitate și de a promova transparența prin publicarea surselor folosite de Perplexity.

Cum a reacționat presa la acuzațiile de plagiat?

Mai multe companii media, inclusiv Condé Nast, au acuzat Perplexity de plagiat. Acestea au solicitat companiei să înceteze utilizarea neautorizată a conținutului lor. Forbes a avut un conflict public cu Perplexity, acuzându-i că au copiat articole și podcasturi. În ciuda controverselor, Perplexity susține că parteneriatele nu sunt o reacție la aceste acuzații și că își propune să colaboreze cu până la 40 de editori până la sfârșitul anului.

Recomandări

ZELE VREA TOMAHAWK
NEOM INAUGUREAZĂ SINDALAH
BEZOS ÎȘI APĂRĂ ZIARUL
NETFLIX LANSEAZĂ MOMENTE
MAPN VREA LEGE PT DRONE
CANICULA UCIDE

Publicațiile se plâng de chatboții A.I. din cauza utilizării neautorizate a conținutului lor, ceea ce este perceput ca plagiat. Aceasta duce la pierderea veniturilor din publicitate și la lipsa compensațiilor financiare adecvate. De asemenea, erodează autoritatea și brandul publicațiilor, afectând încrederea publicului.

Ce măsuri de transparență a luat Perplexity?

Compania a declarat că va face publice sursele utilizate pentru răspunsurile generate. Directorul comercial, Dmitry Shevelenko, a menționat că, dacă conținutul este monetizat, veniturile vor fi împărțite cu creatorii surselor. Compania explorează noi parteneriate și afirmă că nu a ocolit intenționat protecțiile editorilor. Investigații interne și externe, inclusiv de la Amazon, examinează utilizarea roboților pentru colectarea datelor online.

Perplexity AI are aproximativ 15 milioane de utilizatori activi lunar. Această cifră este semnificativ mai mică în comparație cu alte motoare de căutare precum Google, dar reprezintă un segment în creștere al pieței de căutare bazată pe Inteligență Artificială.

Citește și