• Radu Țincu, medic: ,,medicii pierd 2-3 ore zilnic din cauza birocrației”.
  • Ștefan Dascălu, cercetător: ,,Asistăm la o nouă revoluție industrială în favoarea AI”
  • Adrian Dragomir, CEO: ,,AI poate interpreta fiecare conversație dintre pacient și medic”.

Lumea intră în cea de-a patra revoluție industrială, dar România este încă în urmă

A trecut mai bine de jumătare de an de la apariția lui CHATGPT și lumea parcă trece printr-o nouă revoluție tehnologică.

Nu același lucru se poate spune despre majoritatea spitalelor din România, unde pacienții, dar și medicii, pierd timp prețios din cauza birocrației.
Care ar putea fi soluția, potrivit medicului Radu Țincu?

,,Dacă discutăm despre sistemul de sănătate din România, acesta este sufocat de birocrație. Medicii se plâng că pierd undeva între 2 și 3 ore în fiecare zi cu aceste aspecte birocratice, multe dintre ele fiind transcripții în care discutăm cu pacientul. AI poate să scurteze foarte mult acest timp. Pe de altă parte poate aduce un plus de valoare”.

Recomandări

CUM MĂNÂNCI CUMPĂTAT?
FĂ O ȘCOALĂ CA ACASĂ
ATACURI ÎN SIRIA
ISRAELUL LOVEȘTE YEMEN
TRUMP ÎȘI NUMEȘTE AMBASADORII
JURNALIȘTI MORȚI ÎN GAZA

În SUA a apărut primul roboot-asistentă medicală

A apărut pe piață primul robot-asistentă medicală. În spitalele din SUA este testat un chatbot, iar ăsta este doar începutul, spun experții.

Printre ei se enumeră și Ștefan Dascălu, cercetător la Universitatea Oxford din Marea Britanie.
,,Munca repetitivă va fi prima care va beneficia de ajutorul AI. Și din păcate, în domeniul medical, și nu ne referim doar la România, ci la întreaga lume, există multe proceduri care pot fi eficientizate, respectiv îngrijirea medicală de care beneficiază pacienții. Asistăm cu siguranță la o nouă revoluție industrială la nivel global, dar de data asta, în favoarea AI și de asta sunt importante reglementările care se fac, mai ales în domeniul medical…”.

Un antreprenor român ajută medicii și pacienții cu o nouă tehnologie

Dacă birocrația pare imposibil de eliminat din spitalele noastre, inteligența artificială vine cu puteri proaspete și rezolvă problema. A.I. poate transcrie conversația medic pacient. Medicul nu mai stă astfel 15 minute cu ochii in laptop să completeze formulare. Și așa tu câștigi mult mai multă atenție și o consultațe de calitate.
Cum ar putea fi integrată inteligența artificială în cabinetele medicale din România? Un antreprenor român vine cu o soluție super-smart pentru implementarea AI în eficientizarea consultației medicale.

Este vorba despre ADRIAN DRAGOMIR, CEO Termene.ro.

,,În cadrul acestui proiect de sesiuni cu antreprenori români, iar una dintre aceste sesiuni a fost cu un antreprenor român care are un spital de oftalmologie și problema pe care o avea era acest timp pe care doctorii îl petrec în timpul consultației sau după pentru a introduce datele în sistem sau în fișa pacientului. În cadrul acestui spital avem foarte multă digitalizare și se introduce într-un CRM.

Știm că situația nu este la fel peste tot în toate spitalele. Concret, tot ce putem să facem este cu ajutorul telefonului mobil pe care fiecare doctor îl are , la sfârșitul sau în timpul consultației, telefonul înregistrează întreaga conversație dintre pacient și doctor.

După care, în mod automat, să luăm aceea înregistrare, aceea conversație, să o transcriem în limba română cu ajutorul unui soft de AI , să avem toată transcrierea discuției . Acest proces poate dura câteva secunde pentru fiecare discuție, pentru fiecare consultație, iar după aceasta, AI o să analizeze discuția între cei doi și să extragă informațiile de care medicul are nevoie pentru a completa automat fișa pacientului.

Se folosesc niște funcții și aceste informații se introduc automat în baza de date. Mai mult, partea cu adevărat șocantă, AI poate să ofere feedback timp real doctorului, să-i spună, ok, a recomandat acest tratament, dar retrospectiva mea e că mai puteai să adaugi 2-3 lucruri. Poate oferi feedback în timp real pacientului prin email , atât informațiile pe care doctorul i le-a pus pe fișa pacientului, dar și o interpretare ulterioară pe care o poate da AI în contextul fiecărui pacient”.